سهرابی:داور مسابقه وظایفش را به درستی انجام داد/قوانین جدید در فوتسال وضع می شود

ناظر بازی گیتی‌پسند اصفهان و حفاری اهواز گفت: داور مسابقه وظایفش را به درستی انجام داد و باید گزارشات به سازمان لیگ و کمیته انضباطی برود تا با متخلفان برخورد شود.

علی‌رضا سهرابی ناظر فیفا و ناظر بازی گیتی‌پسند اصفهان و حفاری اهواز در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دیدار این دو تیم و حواشی این بازی گفت: در فوتسال ما 2 بخش داریم، یکی قوانین و یکی مقررات است، قوانین را فیفا تعیین می کند و غیر قابل تغییر است و مسئولان برگزاری مسابقات مجری این قوانین هستند. مقررات قسمتی است که برگزارکنندگان مسابقات برای خودشان تعیین می‌کنند و می‌توانند آن را اجرا کنند.


وی ادامه داد: در اتفاقی که دیروز رخ داد طبق قانونی که 2 سال پیش فیفا آن را اعلام کرد هرگاه جانشینی یعنی بازیکنی که بر روی نیمکت ذخیره است وارد زمین شد و از گل صد در صدی جلوگیری کرد ، داور باید وی را اخراج کند و از کاپیتان تیم که اخراجی داده درخواست کند از بازیکنان تیمش یکی را کم کند و یک ضربه آزاد غیر مستقیم اعلام کند، که تمامی این موارد توسط داور انجام شد و بعد از آن تصمیماتی که باید گزارش شود و در سازمان لیگ که مسئول برگزاری بازی‌ها است در خصوص محرومیت بازیکن تصمیم گیری کند، این اتفاق بارها در فوتسال ما رخ داده است و اولین بار نیست که چنین عملی در یک بازی رسمی انجام می‌شود.

سهرابی در پایان در خصوص قوانین مربوط به محرومیت بازیکن خاطر نشان کرد: در ورزش فوتبال این قانون تغییر کرده و اگر این اتفاق روی دهد باید به نفع تیم مهاجم پنالتی گرفته شود. قرار است در فوتسال، دهم تیر ماه سال 96 قانون جدید وضع شود. البته فیفا به برگزارکنندگان اجازه داده در قوانین داخلی خود سخت گیرانه عمل کنند و با نفرات متخلف شدیدتر برخورد کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار