بیش از ۴۷ هزار تن سیب‌زمینی روی دست کشاورزان فریدونشهری ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر فریدونشهر گفت: در حال حاضر حدود ۴۷ هزار تن سیب‌زمینی که مدت ها پیش برداشت شده بود، در انبارهای فریدونشهر مانده است.

علیرضا اصلانی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان فریدونشهر زیر کشت سیب‌زمینی قرار دارند، اظهار داشت: در سال جاری ۵۷ هزار و ۵۰۰ تن سیب‌زمینی در این شهرستان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار زمین زیرکشت سیب‌زمینی در سال جاری حدود ۲۵ تن از این محصول برداشت شده است، اضافه کرد: این در حالی است که ۱۰ هزار تن از این محصول صرف خوراک و تامین بذر شهرستان شده و مابقی مازاد مصرف است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با اشاره به اینکه نحوه بسته‌بندی سیب‌زمینی دچار اشکال است، اضافه کرد: بارها به کشاورزان نیز تذکر داده‌ایم و آنطور که باید به آن توجه قرار نشده است .

اصلانی با بیان اینکه چنانچه بسته بندی سیب‌زمینی اصلاح شود می‌توان نسبت به صادرات این محصول به کشور عراق اقدام کرد، افزود: این در حالی است که سیب‌زمینی در فریدونشهر بدون در نظر گرفتن تفکیک خوب و بد و بسته بندی مورد نیاز خانوار و حتی کسبه بسته بندی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سیب‌زمینی فریدونشهر به عنوان بذر به استان‌های کرمانشاه و خوزستان صادر می‌شود، افزود: این در حالی است که این محصول برای مصرف خوارکی در حال حاضر تنها برای استان تهران صادر می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان فریدونشهری در خصوص تغییر الگوی کشت، بیان داشت: این در حالی است که توجه به تغییر الگوی کشت علی رغم طرح‌های تشویقی نیز مورد توجه نبوده و این در حالی است که اگر کشاورزان نسبت به کاشت کلزا، ذرت، گندم و دیگر محصولاتی که مورد نیاز بازار است اقدام کنند با این شرایط روبرو نخواهند بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.