استان آذربایجان غربی به لحاظ عملکرد برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی در نشست رفع موانع تولید استان در فرمانداری مهاباد گفت : شناسایی نخبگان در تمام سطوح برای اشتغالزایی و کارآفرینی از گامهای اساسی توسعه پایدار در آذربایجان غربی است.

نادر صفرزاده افزود : قرار است پارک فناوری استان با هماهنگی دانشگاههای دولتی و خصوصی ، مراکز رشد و پرورش افراد مستعد را در شهرستانهای مهاباد ، خوی و میاندوآب ایجاد کند تا در آینده بیشتر زمینه اشتغال و کارآفرینی در این استان مهیا شود.

وی اضافه کرد : علاوه بر این مقدمات تشکیل صندوق حمایت از شرکتهای دانش بنیان با همکاری پارک فناوری و بانک های عامل آذربایجان غربی فراهم شده است.

بگفته صفرزاده کمتر از دو درصد منابع بانکی کشور در اختیار بانک های استان آذربایجان غربی قرار دارد در حالی که جمعیت این استان بیش از 4 درصد کشور است و باید برای جبران عقب ماندگی ها بیشتر تلاش شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم گفت : 7 هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی وجود دارد که در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار است در مرحله اول بیش از 400 واحد از این تعداد با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به چرخه تولید بازگردد.

جعفر صادق اسکندری افزود : 215 طرح و واحد در استان تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و بالغ بر 1500 میلیارد ریال هم پرداخت های مستقیم بانکی در سالجاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.