10 درصد از مددجویان از پوشش کمیته امداد خارج و خودکفا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: در راستای اجرایی شدن برنامه ورود، خروج مددجویان از پوشش حمایتی این نهاد با مدیریت فقر و نگاه کلان نسبت به این پدیده سالیانه 10 درصد از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج می شوند.
بذر افشان هدف این نهاد را توجه بیشتر به نیازمندان و اختصاص اعتبار استانی با توجه به نیازها و شرایط مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت این افراد به شهرها دانست و افزود: خروج خانوار ها فقط در سرفصل کمک معیشتی بوده و سایر کمک ها در قالب حمایت های چند خدمتی و زمان دار تا رسیدن خانوارها به خودکفایی کامل ادامه دارد.
وی تصریح کرد: مدیریت های کمیته امداد در سطح استان موظف هستند، در این برنامه پس از طرح مصادیق خاص شامل خانواده هایی که در کمیسیون پزشکی تایید نمی شوند و خانوار های برخوردار از وام های خودکفایی و بهره مند از بیمه اجتماعی و مسکن که قابلیت توانمند سازی را دارند سرشماری و در قالب کمیسیون حمایت و توانمند سازی نسبت به خروج مددجویان اقدام کنند.
بذرافشان ادامه داد: توانمندسازی خانواده های زیر پوشش و جایگزینی آن ها با نیازمندان در نوبت حمایت از اهداف اصلی این نهاد است و تا زمانی که مددجویان از نظر اقتصادی و فرهنگی به ثبات نسبی نرسیده باشند حمایت های تک و چند خدمتی این نهاد ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در راستای توانمندسازی افراد تحت حمایت تا مهر ماه امسال تسهیلات قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال به دو هزارو 881 نفر پرداخت شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار