دبیر برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی از معرفی تیم های برتر دراین مسابقات خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قاسم پور گفت:  در این مسابقات 47 تیم در بخش دانشجویی و 28 تیم دانش آموزی با هم رقابت کردند.
 وی گفت:مسابقات در 2 گرایش سازه راندمانی و سبک با شرکت تیم هایی از 10 استان برگزار شد و در بخش دانشجویی بیشترین تعداد تیم ها از شهرستان ها و در بخش دانش آموزی بیشترین تعداد تیم ها از استان آذربایجان شرقی بود.

قاسم پور ادامه داد: در رتبه بندی گرایش راندمانی بخش دانش آموزی، مدرسه نمونه المهدی اسکو، پژوهش سرای امام خمینی صوفیان و دبیرستان فردوسی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در گرایش سبک بخش دانش آموزی، دبیرستان غیردولتی نابغه تبریز، دبیرستان فرزانگان 3 تبریز و پژوهش سرای ابوعلی سینا خواجه به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: در رتبه بندی بخش دانشجویی نیز تیم صاحب الزمان دانشگاه اشراق بجنورد، عمران سازه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و هفت آسمان دانشگاه شاندیز مشهد به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در گرایش سبک دانشجویی، تیم ایران سازه دانشگاه غیرانتفاعی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک قزوین، شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی خوی و دانشگاه غیرانتفاعی آفاق ارومیه به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

دبیر برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی با بیان اینکه فرآیند اجرای مسابقات از ابتدای خرداد 95 کلید خورد، افزود: این مسابقات برای اولین بار در این حد و گستردگی در شمال غرب کشور برگزار شد و حدود 30 نفر مهندس و دانشجو در برگزاری آن همکاری داشتند.

به گفته وی، طراحی و ساخت دستگاه بارگذاری مسابقات توسط مهندس شیرعلیزاده (مخترع ماکویی) نکته قابل توجه این مسابقات بود که بسیار عالی جواب داد.

وی با اشاره به اینکه روند بارگذاری با این دستگاه بدون وزنه و دخالت دست بود و همین امر یکی از موارد وجه تمایز این مسابقات با مسابقات پیشین بود، اضافه کرد: این مسابقات با نام کاپ آذربایجان به عنوان بزرگ ترین مسابقات سازه های ماکارونی ایران لقب گرفته است.

وی ادامه داد: بنا بر سیاست های دبیر خانه مسابقات، دوره های بعدی آن نیز در سال های آتی بصورت گردشی در شهرهای آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

قاسم پور، علاقمندان جهت ارتباط با برنامه های دبیرخانه این مسابقات و کسب اطلاع از آخرین اخبار این مسابقه به آدرس اینترنتی www.AzarCup.ir و یا کانال تلگرام https://telegram.me/NSSC_AzarbayjanCup مراجعه کنند.

بنا به اعلام دبیرخانه مسابقات ملی سازه های ماکارونی کاپ آذربایجان، با توجه به انتخاب کلانشهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سومین دوره مسابقات ملی کاپ آذربایجان بصورت ویژه در این سال برگزار می شود.

این مسابقات با حضور 75 تیم در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی با همکاری پژوهش سرای آذربایجان و انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران و دانشگاه تبریز در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.