نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وقوع آتش‌سوزی گسترده در فلسطین اشغالی را اقدامی از سوی افرادی که به اعتقاد وی «تروریست» هستند، دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، در حالی که رژیم صهیونیستی از اطفای آتش‌سوزی گسترده در مرکز و شمال اراضیِ اشغالی فلسطین عاجر مانده، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «تروریست‎‏ها» را مقصر قلمداد کرده است.

بنیامین نتانیاهو روز پنج‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران در شهر اشغالی حیفا گفت: «هر آتشی که به عمد برافروخته شده باشد... مصداق کامل تروریسم است و واکنش ما در مقابل آن با این رویکرد خواهد بود. هرکسی که سعی کند بخش‌هایی از اسرائیل را بسوزاند به شدت مجازات خواهد شد.»

گلعاد اردان، وزیر امور داخلی رژیم تل‌آویو، نیز از این آتش‌سوزی به‌عنوان یک حادثۀ تروریستی یاد کرد و گفت این رژیم تعدادی را در ارتباط با آن دستگیر کرده است.

برخی مقامات وزارت امور جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند قسمتی از این آتش‎‏سوزی عامدانه بوده است و در پی آن رونی الشیخ، بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم به افزایش نیروهای پلیس در مناطق جنگلی گرفت.

بر اساس تازه‎ترین گزارش‎ها آتش‌سوزی به حومۀ تل‌آویو رسیده است و فرودگاه بن ‏گوریون (اللد) و بندر حیفا بسته شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است 12 محلۀ صهیونیست‌نشین در شهر حیفا تخلیه شده‌اند و سازمان امدادرسانی رژیم صهیونیستی از زخمی و مسموم‌شدن بیش از 130 نفر در اثر استنشاق دود ناشی از آتش‎سوزی‌های گسترده خبر داده است.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد ده‌ها هزار نفر از منازل خود در محله‌های مختلف شهر حیفا فرار کرده‌اند و آتش‎‏سوزی‌ها خسارت‌های سنگین مادی و جانی به اسرائیلی‎ها وارد کرده است.

نیروهای امداد و نجات در اراضی اشغالی همچنان به تلاش‏‌های خود برای مهار آتش و خاموش کردن آن ادامه می‎دهند، ولی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و وزش شدید باد، هنوز کاری از پیش نبرده‌اند.

این آتش‌‏سوزی از صبح چهارشنبه آغاز شد و به جادۀ تل آویوـ قدس و به‌ویژه منطقۀ باب الوداد و اللطرون کشیده شد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار