وزارت بهداشت درهفته ای که گذشت؛

استعفای قائم مقام معاون وزیر بهداشت/ غربالگری تنفسی زائران در پایانه مرزی چذابه/ مراجعه 700 هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در مرز


وزارت بهداشت در هفته گذشته با ارائه آمارهایی بی سابقه، ظرفیت سه برابری خدمت‌رسانی در مراسم اربعین را به رخ کشید.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته قائم مقام معاون وزیر بهداشت استعفا داد و از مراجعه 700 هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه خبر رسید.

**قائم مقام معاون وزیر بهداشت استعفا کرد
ناصر کلانتری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از استفعای خود از سمت قائم مقامی معاونت وزیر بهداشت خبر داد و افزود: به دلیل برخی مسائل شخصی و کمی بیماری و همچنین جلوگیری از ایجاد برخی تفرقه‌ها از این مقام استفا دادم.

وی همچنین از موافقت دکتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت با این استعفا خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه دکتر سیاری طی نامه ای علاوه بر موافقت با استعفا از زحمات بنده هم قدردانی کردند.

**مراجعه 700 هزار نفر به مراکز درمانی مستقر در مرز
پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور گفت: ظرفیت خدمت رسانی در اربعین امسال سه برابر نسبت به سال گذشته بوده است. امسال بالغ بر 700 هزار نفر در مرزهای غربی کشور به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 50 هزار نفر بستری و مرخص شدند.

کولیوند تصریح کرد: در بیمارستان امام حسین کربلا روزانه هزار و 200 نفر توسط متخصصان ویزیت می شدند که از این تعداد مراجعات حدود 80 نفر بستری داشتیم و به جز 10 نفر، مابقی ترخیص شدند و با  2 دستگاه آمبولانس و اتوبوس به ایران بازگردانده می شوند.

**هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع اضطراب
انصاری با بیان اینکه امروزه اختلالات مربوط به سلامت روان به صورت مستقیم و غیر مستیم هزینه بالایی به کشورها تحمیل می کند، افزود: در این زمینه پدیده اضطراب به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های دنیا شناخته شده است به طوری که 30 درصد از زنان و 19 درصد مردان به یکی از اختلالات عصبی مبتلا می شوند.

وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به اختلالات روانی طی جنگ تحمیلی گفت: با توجه به اختلالات روانی ناشی از جنگ، 41 هزار نفر جانباز جنگ تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که 41 هزار و 38 نفر از جانبازان اعصاب و روان را زنان تشکیل می دهند.

**زائران در حال بازگشت غربالگرى تنفسی مى‌شوند
محمد آقاجانى معاون درمان وزارت بهداشت از پایگاه ها و مراکز درمانی مستقر در مرز شلمچه بازدید کرد و گفت: جهت پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در محور شلمچه خرمشهر، 30 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد بیمارستان صحرایی، 9 درمانگاه و چهار دستگاه موتورلانس مستقر است. از طرفى هماهنگی لازم جهت پشتیبانی هوایی و انتقال هوایی مصدومان و بیماران در صورت لزوم، ترافیک و انسداد مسیرها انجام شده است.

گفتنى است؛ کارشناسان حوزه بهداشت نیز با حضور در پایانه مرزی چذابه زائران را در حین بازگشت از لحاظ  سندرم های تنفسی مورد غربالگری قرار می دهند و در صورت مشاهده علائم تنفسی هموطنان عزیز را به مراکز درمانی هدایت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ا
۱۸:۱۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
با سلام وزارت بهداشت مواظب باشد نخبگان رشته پزشکی از ایرا ن نروند و جلو فرار مغز ها را بگیرید دست بهداشت باید از اینها حمایت کند
آخرین اخبار