دبیرکل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این ائتلاف در حال افزایش هزینه‌های نظامی و تقویت حضور نیروها در مرز روسیه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) اذعان کرد کشورهای عضو این ائتلاف در حال افزایش هزینه‌های نظامی و تقویت حضور نیروها در مرز روسیه هستند. 

این در حالی است که "دونالد ترامپ،" رییس‌جمهور منتخب آمریکا، پیش از این، ناتو را ائتلافی منسوخ خوانده بود.

استولتنبرگ اظهار داشت: ناتو بر اساس یک اصل بنیادین با هدف دفاع کشورهای عضو از یکدیگر ایجاد شده است. این اصل یکی برای همه و همه برای یکی است. ترامپ پس از پیروزی در انتخابات آمریکا به وضوح به من و سایر رهبران اروپایی عضو ناتو اعلام کرد که آمریکا هم‌چنان به این ائتلاف متعهد خواهد بود.

وی افزود: من با وی در این خصوص صحبت کرده‌ام. او نظر عادلانه‌‌ای در خصوص هزینه‌های دفاعی ناتو دارد. هزینه‌های دفاعی باید به صورت عادلانه از سوی کشورها فراهم شود. انگلیس بیش از دو درصد تولید ناخالص ملی خود را در امور دفاعی هزینه می‌کند. آمریکا و برخی کشورهای دیگر نیز چنین هستند و من دوست دارم شمار بیشتری از هم‌پیمانان ناتو هزینه‌های دفاعی را افزایش دهند.
 
وی هر گونه فشار ناتو بر روسیه با استفاده از افزایش نیروهای مستقر در شرق اروپا را رد کرد و افزود ناتو و روسیه به طور مشترک در زمینه تهدیدات مشترک همکاری می‌کنند.

دبیرکل ناتو همچنین اظهار داشت: ما در خصوص مسایل مختلفی با روسیه صحبت می‌کنیم. ناتو به دنبال انزوای روسیه نیست. هم‌پیمانان ناتو به طور مشترک با روسیه همکاری می‌کنند و سعی در  کسب راه‌حلی صلح‌آمیز برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه و مذاکره در خصوص برنامه هسته ای ایران دارند. 

دبیرکل ناتو خاطر نشان کرد: افزایش حضور این ائتلاف نظامی در لیتوانی و کشورهای بالکان برای ما حائز اهمیت است زیرا ما اعضای ناتو توافق کردیم تا حضور خود در شرق اروپا را گسترش دهیم. 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار