به گزارش خبرنگار
حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تبلیغات آثار هنری در فضای مجازی روشی است که اخیرا باب شده و اینطور که پیداست، تاثیر زیادی هم در جذب مخاطبان دارد. اما مشکل کار اینجاست که چون در این فضا دستگاههای نظارتی حضور نظاممندی ندارند، میشود هر مورد نامطلوب و ساختارشکنی را برای جلب نظر از مخاطبان دستگرد و منتشر کرد. چنین مشکلی جایی بیشتر خودش را نشان می دهد که آثار مجوز دار تولید داخل از خودشان تبلیغات نامناسبی انجام می دهند.
شاخص ترین نمونه ای که در این رابطه می توان از آن مثال زد پوستر فیلم «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی است که چند وقت پیش در فضای مجازی منتشر شد و بعد از چند روز کارگردان اثر به میدان آمد تا پس از اینکه به خاطر این پوستر عجیب، همه اسم «پارادایس» را شنیده و درباره اش کنجکاو شده بودند انتصاب چنین پوستری به صاحبان فیلم را تکذیب کند.
این یک رویه ی غلط است که ظاهرا دارد جا می افتد و حالا چند روزی است که پوستری از تمرین اجرای نمایش فهرست به کارگردانی رضا ثروتی در فضای مجازی این اثر منتشر شده و علاقمندان را دعوت به بازدید از پشت صحنه این کار میکند؛ پوستری که در نگاه اول نمیشود ایرانی بودن آن را حدس زد. در این پوستر تصویر نامناسبی از یک زن را نشان میدهد و به نظر نمی رسد که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما داشته باشد.
حالا درباره ای این نمایش مسائلی وجود دارند که باید پاسخ آنها را از مسئولین امر جستجو کرد.
غیر از اینکه بلیط فروشی برای تمرین های تئاتر مرسوم نیست انتشار بدون مجوز و بودار یک پوستر از آن کار هم جای تامل دارد.
البته وقتی نمایشی با این پوستر چاپ میشود بررسی محتوای اجرای آن هم لازم به نظرمی رسد.
ما این مسئله را در گفتگوی تلفنی با علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد مطرح کردیم که با اظهار بی اطلاعی این مقام مسئول مواجه شد. مرادخانی به خبرنگار ما گفت: «در اسرع وقت این موضوع را بررسی خواهم کرد چون فرصت این را ندارم که به طور ریز نمایشها را ببینم»
البته ما این مسئله را از مدیر مرکز هنرهای نمایشی هم پیگیری کردیم که متاسفانه پاسخی دریافت نشد.
انتهای پیام/