قاتل فراری پس از 19 سال زندگی مخفیانه توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورخه 19/08/1395 فردی با دستور نیابت قضایی از شعبه 1101 دادگاه کیفری 2 تهران به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و در اظهاراتش عنوان داشت که برادرم بنام "رحیم . ص" ( متولد 1346 ) به اتهام آتش سوزی منجر به جنایت تحت تعقیب قرار دارد . 

اظهارات شاکی پرونده : 

شاکی پرونده در خصوص شکایت خود از برادرش به کارآگاهان گفت : "حدودا 19 سال پیش ، برادرم با به آتش کشیدن خانه ام باعث شد تا همسرم بنام رحیمه ( 20 ساله ) در آتش بسوزد ( علت مرگ : 95 درصد سوختگی ) و خود من نیز دچار سوختگی 55 درصدی شده و چشم چپ خودم را از دست بدهم " . 

شاکی پرونده در ادامه ی شکایتش به کارآگاهان گفت : " شب حادثه و پس از پایان آتش سوزی ، بقایای بجای مانده از یک خودرو سواری در محل آتش سوزی باقی مانده بود که  بنا بر نظریه آتش نشانی ، منشاء آتش سوزی و انفجار از داخل آن اعلام شد ؛ در ادامه و با بررسی [ ارکان هویتی ] خودرو ، پلیس اعلام کرد که خودرو متعلق به برادرم رحیم بوده و از همان تاریخ تاکنون برادرم ناپدید شده است ؛  طی این مدت اقدامات زیادی جهت دستگیری برادرم انجام شد اما هیچ اثر و نشانی از وی وجودندارد " . 

شناسایی و دستگیری قاتل متواری : 

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که "رحیم . ص" طی این مدت با هویت های مختلف در تهران زندگی می کرده و تا حدود یک سال پیش نیز در یک مرکز تهیه ی غذا مشغول بکار بوده اما در حال حاضر در آنجا مشغول بکار نیست . 

در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی مخفیگاه "رحیم. ص" در منطقه ی بریانک ، در تحقیقات نامحسوس اطلاع پیدا کردند که متهم طی این مدت متأهل شده و در حال حاضر نیز دارای دو دختر دوقلوی 8 ساله است . 

سرانجام "رحیم . ص" در حین خروج از مخفیگاهش در منطقه بریانک و در حالیکه صورتش را با ماسک آلودگی پوشانده بود ، در مورخه 03/09/1395 دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 

دستگیری قاتل فراری پس از 19 سال زندگی مخفیانه+تصاویر

اعتراف به ارتکاب جنایت : 

"رحیم . ص" پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به آتش زدن منزل برادرش اعتراف کرد و انگیزه ی خود از اقدامش را داشتن اختلاف مالی با برادرش در خصوص تأسیس یک شرکت تولیدی پوشاک عنوان داشت و مدعی شد که گمان می کرده در زمان آتش زدن خانه ی برادرش ، کسی داخل خانه نیست . 

متهم در خصوص شب حادثه به کارآگاهان گفت : " پس از تهیه چندین کپسول گاز ، آنها را در صندوق عقب خودرو شخصی خود قرار داده و به نزدیکی محل سکونت برادرم رفتم ؛ شب حادثه ، شاهد خارج شدن برادرم بهمراه اعضای خانواده اش از داخل خانه بودم ؛ تا منتظر بمانم تا محل آرام شود و در همین مدت زمان ، داخل ماشین خوابم برد ؛ پس از بیدار شدن ، ماشین را به نزدیکی منزل برادرم برده و پس از تخریب شیشه ی پنجره ، شیلنگ های متصل به کپسول های گاز را به داخل خانه انداختم ؛ اقدام به روشن زدن آتش کردم که ناگهان همه جا آتش گرفت و خودم نیز دچار سوختگی شدم اما موفق به خارج شدن از محل شدم " . 

متهم در ادامه مدعی شد : " پس از آتش زدن برادرم ، به تهران آمده و طی این مدت بواسطه ی عدم ارتباط با هیچکدام از بستگان و اعضای خانواده ، اطلاع نداشتم !!! که در آن آتش سوزی ، همسر برادرم فوت نموده است " . 

دستگیری قاتل فراری پس از 19 سال زندگی مخفیانه+تصاویر

متهم در خصوص ازدواج خود در تهران نیز گفت : " پس از گذشت 10 سال از موضوع آتش زدن برادرم ، ازدواج کردم و در حال حاضر نیز دو دختر دوقلو دارم ؛ طی این مدت ، هر بار که از سوی همسرم یا خانواده اش در خصوص اعضای خانواده و بستگانم سؤال می شد ، عنوان می کردم که با آنها اختلاف شدیدی دارم و آنها نیز پس از گذشت مدتی دیگر سؤالی در این خصوص نمی کردند " . 

متهم در خصوص استفاده مداوم از ماسک آلودگی هوا نیز به کارآگاهان گفت : " 19 سال است که برای شناسایی نشدن ، از ماسک آلودگی هوا استفاده می کنم اما سرانجام دستگیر شدم " . 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به رسیدگی به پرونده در شعبه 116 دادگاه کیفری تبریز و با توجه به ارتکاب جنایت در شهرستان تبریز ، متهم جهت ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار آن مقام محترم قضایی قرار گرفت " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
قاتل باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
قاتل باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
چقدر وحشتناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
چقدر وحشتناک
آخرین اخبار