فرماندار شهرستان ملکان از کشف بادام قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در 2 ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت:این بادام ها که عمدتا از کشور چین وارد کشور می شود در دو دستگاه تریلی جاسازی شده بود که ضمن توقیف آنها، دونفر نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: یکی از مشکلات شهرستان تعیین هویت کالاهایی از این قبیل است که به صورت فله ای و در نایلون با مارک ایرانی وارد کشور می شود و تشخیص خارجی بودن آن آسان نیست و نیازمند آزمایشگاه تشخیص کالاست که در شهرستان وجود ندارد.

خانی همچنین با اشاره به تشدید مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان گفت: این شهرستان به علت قرار گرفتن در مسیر قاچاق که عمدتا از استان های آذربایجان غربی و کردستان انجام می شود بیشترین کشفیات استان را دارد اما امکانات و نیرو در این رابطه بسیار کم است.

فرماندار ملکان با بیان اینکه قاچاقچیان با استفاده از سلاح و ابزارهای مختلف با نیروهای انتظامی درگیر می شوند افزود: متاسفانه دیروز یکی از مامورین انتظامی ملکان در حین تعقیب و گریز و درگیری با قاچاقچیان مجروح شده و در بیمارستان بستری است.

در این جلسه فرمانده انتظامی ملکان نیز از افزایش 23درصدی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در هشت ماه گذشته امسال نسبت به مشابه ساله گذشته خبرداد و گفت: در این مدت تعداد افراد دستگیر شده نیز 51 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ مجید شفقی افزود: در این مدت بیش از 79 هزار نخ سیگار خارجی کشف و ضبط شده و کشف سلاح گرم نیز افزایش 14درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.