در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد به افزایش 32 درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در استان اشاره شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ چهارمین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور معاون پیشگیری از جرم دادگستری، پلیس آگاهی، مدیرکل گمرک، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد در گمرک استان برگزار شد.

در این نشست سرهنگ خداکرم پاکروان رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد به ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در هشت ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف سال جاری شده 197 میلیارد و 968 میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه سال گذشته ارز ریالی کالاهای قاچاق کشف شده استان 161 میلیارد ریال بوده که کشفیات کالای قاچاق سال جاری 32 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

امیر جانی‌پور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد این سازمان در راستای مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 687 مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تعداد 72 گشت مشترک با دستگاه‌ها برای جمع‌آوری کالای قاچاق راه‌اندازی شده و کار جمع‌آوری پوشاک و البسه دست دوم در سطح عرضه را بر عهده دارند.

جانی‌پور با اشاره به اینکه تاکنون 15 مورد پرونده به ارزش 644 میلیون ریال تشکیل شده، افزود: سیگار، فندک، تنباکو، چوب سیگار، شربت، چای، لامپ، لوازم آرایشی و بهداشتی، ترقه بزرگ، تن ماهی، نوشت‌افزار، لوازم جانبی گوشی و لوازم خانگی از جمله کالاهای قاچاق کشف شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.