تلویزیون آلمان گزارش داد: الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا ابعاد روانی و مالی سنگینی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ» با اشاره به اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، توانایی اش را در قدرت نمایی اش بروز می دهد، گزارش داد: حتی همین امروز، دولت اردوغان بار دیگر هزاران کارمند دولت را در ارتباط با تلاش برای کودتای نافرجام ژوئیه گذشته در ترکیه اخراج کرد.

این اقدام، دموکراسی عملگرای ترکیه را خاموش می کند. در این میان آنچه به عنوان یک مساله اصلی مطرح می شود آن است که آیا اتحادیه اروپا همچنان می خواهد در مورد ورود ترکیه به این اتحادیه، صحبت یا آنکه مذاکرات را متوقف کند و اینکه آیا سیاستمداران اروپایی همچنان تلاش خواهند کرد که اردوغان را در خصوص ارزشهای اروپا توجیه و متقاعد کنند یا آنکه در نقطه مقابل این تلاش قرار خواهند گرفت؟

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: بحثهای مربوط به از سرگیری یا تعلیق مذاکرات ورود ترکیه به اتحادیه اروپا در این پارلمان به بحثهای جدی تبدیل شده است. سیگنال وارده از این بحثها البته روشن است و آن این است که اتحادیه اروپا در نظر دارد نظر (قاره) اروپا را در کوتاه مدت علیه ترکیه تغییر دهد.

مانفرد وبر، رئیس فراکسیون دموکرات مسیحی های پارلمان اروپا در همین باره اظهار داشت: سیگنال ارسالی از سوی پارلمان اروپا روشن است و آن این است که با نگاهی فراحزبی در پی تعلیق مذاکرات ورود ترکیه به اتحادیه اروپا باشد.

آرنه لیتس از فراکسیون سوسیال دموکراتهای پارلمان اروپا گفت: آنچه در ترکیه در حال توسعه یافتن است مورد نظر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست. در واقع ما باشگاهی از دموکراسی هستیم؛ نه باشگاهی از دیکتاتورها و به همین علت من هم از رای دهندگان به تعلیق مذاکرات ورود ترکیه به اتحادیه اروپا حمایت می کنم.

شور و شوق رای دهندگان اروپایی در زمینه استقبال از ورود ترکیه به اتحادیه اروپا آنچنان زیاد نیست. مستقل از ارتباط ترکیه با بحران آوارگان اروپا، مذاکرات ورود ترکیه به اتحادیه اروپا نه تنها بعد روانی بلکه بعد هزینه ای نیز برای این اتحادیه دربردارد چون به طور متوسط اتحادیه اروپا می  باید در صورت موافقت با مذاکرات ورود این کشور به اتحادیه، تا سال 2020 میلادی مشوقی مالی به میزان ششصد و سی میلیون یورو برای این کشور اختصاص دهد.

طبق این گزارش این رقم باید طی این سالها به میزان شصت و شش میلیون یورو بابت آموزش و تساوی حقوق (زن و مرد)، هفتاد و هفت میلیون یورو بابت توسعه کشاورزی ترکیه، دویست و چهل و هفت میلیون یورو بابت محیط زیست و طرحهای حمل و نقل و مبلغ دویست و چهل میلیون یورو نیز بابت توسعه دموکراسی و قانونمداری در این کشور هزینه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار