امروز از طرح‌هاي زوج و فرد هم در حال عبوريم و به سمت طرح بازآفريني محدوده ترافيكي تاريخي شهر رفته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، با اشاره به اينكه در بحث‌هاي ترافيكي اين طور نيست كه يك شبه مشكلات به وجود بيايد و يك شبه هم از بين برود، اظهار كرد: كاهش جذابيت خودروهاي شهري از جمله مواردي است كه اگر مديريت شهري بتواند سياست‌هاي صحيحي را در سطح شهر اتخاذ كند مي‌تواند روند خوبي را در كوتاه مدت و بلند مدت شاهد شود؛ از جهتي نيز با تعداد خودروها ما مشكلي نداريم بلكه با توجه به سرانه توليد خودرو در كشور نسبت به سرانه كشورهاي توسعه يافته اروپايي عقب هم هستيم.
علیرضا صلواتی تغيير رويكرد در استفاده از خودرو را در بين مردم از استفاده خدماتي، شغلي و كاري خودرو به استفاده از آن به عنوان يك وسيله براي جابجايي ضروري دانست و بيان كرد: معتقد هستيم محدودهاي پرتردد و مركزي شهر نبايد هميشه براي همگان باز باشد و از طرفي نيز براي عملياتي ساختن آن دنبال هستيم كه با گسترش يكپارچه سيستم حمل و نقل عمومي شهروندان بتوانند در كمتر از ۵۰۰ متر به يكي از ايستگاه‌هاي حمل و نقل شهري دست پيدا كنند.
وي تكميل شبكه دوچرخه، اتوبوس، تاكسي، تراموا را از اقداماتي برشمرد كه بايد قبل از اتخاذ محدوديت‌هاي ترافيكي انجام شود و گفت: سيستم حمل و نقل عمومي بايد با بهترين خدمات و كيفيت ارائه شود و از طرفي هر شهروند كه علاقه‌مند استفاده از خودرو شخصي است بايد هزينه‌هاي پارك و عبور و مرور را در محدود شهري پرداخت كند.
وي رمز اثربخشي طرح زوج و فرد را اجرايي شدن آن از درب و منازل برشمرد و عنوان كرد: امروز از طرح‌هاي زوج و فرد هم در حال عبوريم و به سمت طرح بازآفريني محدوده ترافيكي تاريخي شهر با محوريت عابر پياده و تكيه‌بر استفاده از دوچرخه و گسترش حمل و نقل عمومي هستيم.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان در ادامه تشريح اين طرح اظهار كرد: طرح بازآفريني ترافيكي محدوده تاريخي و مركزي شهر براي رونق كسب و كار، حمل و نقل عمومي و ارتقاي ايمني و تبعات اجتماعي و فرهنگي بسيار مؤثر است.
عليرضا صلواتي در خصوص طرح سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو نيز بيان كرد: تجربه سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو يك تجربه بسيار موفقي بود كه راهكاري پايدار را جلوي پاي همه مسئولان گذاشت تا در محدوده مركزي و تاريخي شهر تصويري آرام‌تر و خوشايند را براي مردم تداعي كنيم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.