سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد دمشق منتظر است تا فرستاده سازمان ملل طرح خود برای تعیین زمان مذاکرات سوری-سوری را اعلام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسپوتنیک"؛ "ریاض حداد" –سفیر سوریه در روسیه- امروز چهارشنبه اعلام کرد که دمشق منتظر است تا "استفان دی میستورا" –فرستاده سازمان ملل در امور سوریه- طرح خود برای تعیین زمان مذاکرات سوری-سوری را اعلام کند.

ریاض حداد گفت: "دی میستورا با مقامات سوریه دیدار کرد، ولی به هیچ وجه از زمان برگزرای گفتگوهای سوری-سوری سخن به میان نیاورد. انتظار داشتیم زمان این گفتگوها را مشخص کند ولی او این کار را نکرد. ما نمی دانیم که این گفتگوها چه زمانی برگزار خواهد شد."

سفیر سوریه تأکید کرد: "موضع تحویل سلاح گروه های مسلح به ارتش سوریه در سفر اخیر "دیمتری راگزین" –معاون نخست وزیر روسیه- به دمشق، بررسی نشد."

ریاض حداد تصریح کرد سفر راگزین به دمشق، موفقیت آمیز بود و طی آن، سه یادداشت تفاهم درمورد همکاری اقتصادی میان دو طرف (روسیه و سوریه) امضاء شد.

ریاض حداد در پایان تأکید کرد گروه های مسلح از سه دوره آتش بس برقرار شده در شرق حلب برای خروج غیرنظامیان و زخمی ها از شهر استفاده نکردند و این گروه ها با ادامه جنایت های خود در شرق حلب، غیرنظامیان را به عنوان گروگان و سپر انسانی، تحت بازداشت خود قرار داده اند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار