مدیر پروژه ارتقای هتلینگ و نماینده معاونت توسعه بیمارستان قائم(عج) گفت:بازسازی بیمارستان قائم با هدف افزایش سطح رضایتمندی و رفاه حال بیماران در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست.

دکتر علیرضا جوان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،با بیان اینکه به ارتقای هتلینگ بیمارستانی به عنوان یکی از بخش های پر اهمیت برنامه تحول نظام سلامت افزود : عملیات بازسازی و بهسازی بخش های مختلف بیمارستان قائم(عج) در مساحتی حدود 25 هزار متر مربع در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت با بالاترین سرعت ممکن در حال انجام است .

وی با اشاره مراجعین به این بیمارستان با پرداخت هزینه‌های دولتی از امکانات یک بیمارستان خصوصی بهره‌مند می‌شوند گفت :بهسازی فضا و اتاق بیماران، بهبود سامانه های سرمایشی و گرمایشی، سرویسهای بهداشتی، بهسازی اقامت بیماران، اتاق استراحت پرستاران، امکانات و تسهیلات اتاق بیماران را از جمله بخشهای هتلینگ عنوان کرد.

مدیر پروژه ارتقای هتلینگ و نماینده معاونت توسعه بیمارستان قائم(عج) با اشاره به شرایط جمعیتی شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور و پایگاه خاص این شهر در شرق کشور و همچنین قدمت حدودا 50 ساله بیمارستان قائم (عج) افزود : این بیمارستان به عنوان یکی از سه بیمارستان بزرگ کشور است که وزارت بهداشت اعتبارات ویژه ای را برای ارتقا هتلینگ آن اختصاص داده است.

جوان گفت: در اجرای این بازسازی ، بخش های مختلف این بیمارستان طی اولویت بندی در حال بازسازی و بهسازی است . و با توجه به ساختار قدیمی کلیه تاسیسات نیز به طور کامل تعویض می شوند .

وی افزود : شرایط بهره برداری همزمان و فعال بودن بخش های بستری ، شرایط کار را سخت نموده و مشکلات اجرایی را دوچندان کرده است.

مدیر پروژه ارتقای هتلینگ و نماینده معاونت توسعه بیمارستان قائم(عج) با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص خدمت رسانی مناسب به بیماران و همچنین توجه ویژه وزیر محترم بهداشت در خصوص تسریع در اجرای عملیات مذکور اعلام کرد گفت: بخش اورژانس قلب بیمارستان قائم(عج) سریعا در دستور کار قرار گرفت و در حداقل زمان با بالاترین استانداردها بازسازی شد و هم اکنون در حال بهره برداری است.

دکتر علیرضا جوان با اشاره به اعتبار 270 میلیارد ریالی اختصاص یافته به این پروژه تصریح کرد: انجام بهسازی و بازسازی بخش های دیگر بیمارستان به صورت ضربتی در برنامه گذاشته شد و پس از تجمیع طرح های مطالعاتی و تهیه نقشه های مورد نیاز توسط تیم طراح ، پیمانکار مربوطه با توانایی لازم برای بازسازی حدود 25 هزار متر مربع از بیمارستان انتخاب شد و هم اکنون این پیمانکار به سرعت و با کیفیت بالا در حال انجام بازسازی می باشد.

وی خاطر نشان کرد : در راستای این بازسازی نه تنها به رعایت استانداردهای روز ساخت و ساز مراکز درمانی توجه شده است، بلکه در جهت حمایت تولیدات داخلی ، سعی در تامین بهترین متریال داخلی برای استفاده در پروژه شده است.

مدیر پروژه ارتقای هتلینگ و نماینده معاونت توسعه بیمارستان قائم(عج) افزود : بخش بعدی که انشاله طی ماه آینده افتتاح خواهد شد بخش اورژانس بیمارستان خواهد بود که در فضایی به مساحت 1300 متر مربع و با بالاترین سطح استانداردهای نوین طراحی شده و هم اکنون در مراحل نهایی اجراست.

جوان یکی از ویژگی های این طرح را افزایش دو برابری فضای اتاق های عمل نام برد و تصریح کرد : با جابجایی که در برخی از بخش‌ها و همچنین انتقال فضای آزمایشگاهی و بانک خون صورت گرفت، بیش از 1400 متر به فضای اتاق‌های عمل این مرکز افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: عملیات بهسازی و بازسازی بیمارستان قائم(عج) یکی از سریعترین پروژه های هتلینگ در سراسر کشور بوده که امیدواریم انشااله بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح بخش های دیگر این بیمارستان جهت استفاده زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) باشیم.

انتهای پیام//ن.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.