مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه سطح زیر کشت باغات شهرستان را 3 هزار و 800 هکتار دانست و گفت: به علت تنش شدید آبی آینده این باغات در معرض خطر است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید عمران تقوی در جمع خبرنگاران کمبود آب را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی شهرستان عنوان و اظهار کرد: برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر محصولات زراعی را در معرض خطر قرار داده است.

تقوی سطح زیر کشت باغات زیتون را 201 هکتار دانست و گفت: در هر هکتار دو تن زیتون برداشت می‌شود و روغن تولیدی این محصول بین هشت تا 14 درصد در نوسان است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: عملیات استحصال روغن زیتون توسط دو دستگاه با ظرفیت 150 کیلوگرم در ساعت انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به زمان برداشت زیتون تصریح کرد: عملیات استحصال روغن به دو روش کنسروگیری و روغن‌گیری به وسیله دو دستگاه با ظرفیت 150 کیلوگرم در ساعت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 800 هکتار از مجموع سه هزار و 800 هکتار سطح باغات شهرستان را مرکبات تشکیل می‌دهد افزود: بیشترین سطح اختصاص داده شده در مرکبات مربوط به پرتقال است که قریب به 800 هکتار را تشکیل می‌دهد.

تقوی افزود: متوسط عملکرد مرکبات با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و بحران کم آبی هشت هکتار بوده هرچند باغ‌هایی در منطقه وجود دارد که عملکردی دو برابر متوسط منطقه هم خواهند داشت.

این مسؤول تصریح کرد: به علت تنش آبی توسعه باغات در این شهرستان کاهش پیدا کرده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.