کلاهبرداری توسط آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی

ریس پلیس فتا استان البرز از دستگیری متهم آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی شهروندان در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مجازی دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید نمی‌کنند و این امر باعث می‌گردد تا به راحتی در دام مجرمان سایبری بیفتند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمد اقبالی با اشاره به پرونده‌ای که در خصوص خرید از فروشگاه‌های فاقد نماد اعتماد الکترونیکی اتفاق افتاده، گفت: در پی وصول چندین فقره شکوائیه از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با درج آگهی‌های تبلیغاتی (حلال شیمیایی،جوش شیرین، مواد غذایی و...) در سایت‌های مختلف (فروشگاه‌های آنلاین) اقدام به کلاهبرداری از آنان نموده است، مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود‌: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید شیوه و شگرد متهم بدین‌صورت بوده که پس ازپذیرش سفارش از سوی مالباختگان با تهیه یک پیش فاکتور و ارسال آن از طریق شبکه اجتماعی  تلگرام-telegram یا فکس برای آنان شماره کارت‌هایی (عابر بانک )را به آنها اعلام نموده و فریب خوردگان مبالغ مذکور را به حساب‌های مورد نظر واریز می‌نمودند ولی هیچ‌گونه کالایی را تحویل نمی‌گرفتند.
 
این مقام انتظامی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت پرونده موضوع سریعا مورد بررسی قرار گرفت با انجام اقدامات فنی مشخص گردید متهم با استفاده از 17 سیم کارت با نام های جعلی و استفاده از کافی‌نت‌های مختلف در کرج اقدامات خویش را انجام می‌داده که سرانجام متهم در یکی از کافی‌نت‌های کرج که در حال انجام بزه بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس منتقل گردید.
 
وی ادامه داد: از متهم تعداد 7 کارت بانکی 2 فقره کارت ملی و شناسنامه که همگی مربوط به افراد غیر بودند کشف گردید. در بررسی‌های بیشتر و تحقیقات انجام شده از متهم مشخص گردید وی با استفاده از تعداد 34 حساب بانکی و17 سیم کارت جعلی اقدام به درج آگهی در 23 سایت مختلف برای  کلاهبرداری نموده است که طبق اظهارات متهم تا کنون بیش از 3.000.000.000 ریال از این طریق به دست آورده است، در نهایت متهم به مرجع قضایی معرفی که با قرار بازداشت موقت روانه زندان گردید.
 
رئیس پلیس فتا البرز در پایان هشدار داد: در خرید‌های اینترنتی کمال دقت را به خرج دهند و خرید‌های خود را از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نمادهای کسب و کار اینترنتی هستند انجام دهند.
 
منبع:  پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار