دولت 40 هزار تن مرکبات امسال از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران گفت: نمی توان مرکبات را از استان مازندران حذف کرد اما ابزارهایی برای کاهش خطرات محصولات کشاورزی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور 4 میلیون 700 هزار تن مرکبات تولید می شود که عمده آن در مازندران است، افزود: افزوده باغداری و کشاورزی از نظر اشتغال، درآمدزایی و ارزش اهمیت بالایی دارد.

معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت 40 هزار تن خرید تضمینی مرکبات دارد و باید برای عرضه محصولات باغی استان بازارهای مصرف را شناسایی و عرضه کرد.

عباس علی آبادی عضو هیات مدیره تعاون روستایی کشور نیز در این جلسه گفت: 30 درصد میوه تولیدی کشور در پایتخت توزیع می شود و باید مرکبات مورد نیاز تهران از مازندران تهیه شود.

علی آبادی با بیان اینکه باغداران فقط منافع فردی خود را نبینند و با یک قیمت متعادل حرکت کنند، افزود: امروز همه پرتقال موجود در کشور قابل ذخیره سازی نیست و در نظر داریم تا با خرید تضمینی قسمتی از مرکبات رکود را از بازار خارج کنیم.

وی گفت: خرید محصولات باغ های خرد و کوچک برای حمایت و کمک به باغداران در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.