نخستین دفتراستاندارد سازی استان لرستان روز چهارشنبه در اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بروجرد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل استاندارد استان لرستان در این آیین گفت: افتتاح این دفتر بر اساس سیاست های کلی سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور تهیه و تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در استانداردهای بین المللی و همچنین ترویج و آموزش آن در مراکزی که ضرورت استاندارد سازی در ان احساس می شود، ایجاد می گردد.
مرضیه قنبریان افزود: ایجاد دفتر استاندارد سازی در اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد باعث همکاری هر دو اداره در اجرای طرحهای نظارتی، گشتهای مشترک، اعمال قانون و همچنین ترویج فرهنگ استاندارد می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد 800 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری هستند که تمامی واحدهای تولید کننده این کالاها را شامل می شود و با راه اندازی دفتر استاندارد سازی از یک سو کار نظارت بر واحدهای مشمول انجام شده و از سوی دیگر این واحدها ملزم به افزایش کیفیت تولیدات خود هستند.
وی با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد با عنوان 'استانداردها ، اعتماد سازند' ، افزود: کالای تولید داخلی که دارای استانداردهای لازم باشد می تواند اعتماد افراد جامعه را جلب نماید.
قنبریان افزود: در حال حاضر دستگاههای نظارتی مانند صنعت معدن تجارت، استاندارد، بهداشت هر کدام به صورت جدا کار نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی و صنفی و خدماتی را انجام می دهد که اگر این نظارتها ساماندهی شده و یکپارچه انجام شود، هم تاثیرگذاری بیشتری داشته و هم اعمال قانون در برابر متخلفان تسهیل می یابد.
مدیر کل استاندارد لرستان از ایجاد دفتر استاندارد سازی در دانشگاه آزاد دورود خبر داد و گفت: این دفتر نیز امروز با هدف حمایت از پایان نامه ها و تحقیقات دانشجویی در حوزه استاندارد سازی راه اندازی می شود که توسعه این دفاتر به لحاظ ظرفیت بالای دانشگاه ها، در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای پیام/ا
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.