قاچاقچیان انسان، پناهجویان را به نوشیدن سوخت‌های دیزلی برای عبور از دریا وادار می‌کنند.

پناهجویانی که برای عبور از دریا سوخت دیزلی می‌نوشند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌بیست، مرزی برای ظلم و جنایت انسان‌ها در حق یکدیگر وجود ندارد. حتی در دنیای قاچاق انسان که سوءاستفاده و ستمکاری بخش جدایی‌ناپذیر آن بوده است، خبرهای جدیدی به گوش می‌رسد که عمق فاجعه را بیش از پیش نشان می‌دهد. برای مثال گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد قاچاقچیان، پناهجویان را به نوشیدن سوخت‌های دیزلی وادار می‌کنند.

گزارشی که در 12 نوامبر سال 2016 در یک مجله پزشکی انگلیسی منتشر شد نشان می‌دهد تعدادی از مهاجران آفریقایی به دلیل نوشیدن سوخت دیزلی برای درمان به دانشگاهی در مونیخ مراجعه کرده‌اند. این افراد وادار شده‌اند برای سفر قاچاقی از لیبی به ایتالیا این اقدام را انجام دهند. این مجله پس از دریافت گزارش‌هایی از سوی مهاجران به تحقیق در این باره پرداخت و پس از ماه‌ها به این نتیجه رسید که قاچاقچیان برای آرام نگه داشتن مهاجران در زمان عبور از دریا به آنها سوخت دیزلی می‌خورانند یا برای آنها تزریق‌هایی را انجام می‌دهند.

در این گزارش آمده است: «پرونده پزشکی دختر 16 ساله‌ای به نام سومالیان و اقوامش نشان می‌دهد قاچاقچیان به منظور آرام کردن پناهجویان هنگام گذر از دریای مدیترانه، آنها را وادار کرده‌اند سوخت دیزلی بنوشند.»

حتی برخی از پناهجویان می‌گویند پیش از آغاز سفر، قاچاقچیان آنها را وادار می‌کنند چندین روز چیزی نخورند. قاچاقچیانِ انسان این کار را به منظور ضعیف شدن مهاجران و جلوگیری از خشمگین شدن آنها می‌کنند. حتی مواردی از قاچاق اعضای بدن این پناهجویان (کلیه، جگر و ...) نیز گزارش شده است.

بنابر گزارش‌ها بیش از 168 هزار مهاجر و پناهجو از ابتدای سال 2016 به ایتالیا رسیده‌اند. تقریبا 4600 نفر نیز در مسیر رسیدن به این کشور ناپدید شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار