سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده های مازندران نصب می شود.

استقرار سامانه ثبت تخلفات در جاده های مازندرانهاشمی رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در راستای افزايش ايمنی تردد در جاده‌ها و كاهش تصادفات، قراردادی را برای نصب و بهره‌برداری از 1880 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده های كشور منعقد كرده است.

وی افزود: بر اساس این قرارداد مقرر شد طی سال اول و دوم اجرای این طرح‌ سه ساله، 665 كيلومتر از محورهای بزرگراهی و شريانی استان مازندران به اين سامانه مجهز شوند.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر تدقيق و رنگ پاشی محل نصب 64 عدد از سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای استان در حال انجام است، افزود: پيمانكار در مرحله بعدی فونداسيون و دكل ها را نصب خواهد کرد.

رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: عمليات اجرايی سامانه های مذكور به زودی با حضور مقامات كشوری و استانی آغاز خواهد شد.

وی افزود: اين سامانه‌ها علاوه بر ثبت پلاك تمامی وسايل نقليه عبوری، انواع تخلفات تردد شامل سرعت غيرمجاز، عدم رعايت فاصله طولی و عرضی، حركت روی خطوط و يا شانه راه را تشخيص داده و با همكاری پليس راهور اقدام به صدور جريمه و اعمال مقررات می‌کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد نصب و بهره برداری از سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سبب كنترل رفتارهای خطر آفرين رانندگان ، افزايش ايمنی و كاهش تصادفات و تلفات در جاده های استان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.