امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: طراحان حمله به مسجد باقرالعلوم در صدد ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب در افغانستان هستند.

حمله به اماکن مقدس در هیچ دین و قانونی توجیه و منطق نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرتگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد: حادثه بالای برگزار کنندگان مراسم مذهبی اربعین باقرالعلوم نشان دهنده چهره ناپاک و اهریمن صفت مدعیان به ظاهر دین و اسلام است و طراحان این حمله درصدد ایجاد تفرقه و دشمنی بین اقوام و مذاهب در افغانستان هستند.

در این خبرنامه همچنین آمده که دشمنان قسم خورده مردم افغانستان می خواهند به دستور باداران خارجی خود میان مردم افغانستان شکاف و تفرقه ایجاد کنند.

به گفته شاهدین این حادثه، حمله کننده انتحاری که لباس پلیس پوشیده بود خود را در داخل مسجد باقرالعلوم رسانده و مواد انفجاری خود را منفجر کرد.

براساس آمار که مقام های امنیتی تا کنون با رسانه ها شریک کرده در این حمله ۳۴ تن که شامل کودکان نیز می شود کشته و بیش از ۸۰ نفر دیگر کودک، مرد و زنان زخمی شده اند.

شماری از زخمی های این رویداد اما به شفاخانه بستری هستند می گویند که در داخل مسجد شیعه و سنی باهم اربعین حسینی را تجلیل می کردند که صدای محیب شنیده شد.

در همین حال در خبرنامه ریاست امنیت ملی کشور آمده است که دشمنان مردم افغانستان با اجرای چنین عمل ضد انسانی و اسلامی خود، جز قربانی گرفتن از مردم بی گناه چیزی دیگری را بدست نیاورده اند.

به نوشته بخدی، ریاست امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرده است؛ هرچند که طراحان قاتل شهروندان کشور با چنین حمله ها در صدد ایجاد تفرقه در بین مردم افغانستان می باشند اما مردم در سراسر کشور متحدانه، در برابر این دانه سرطان به مبارزه قاطع خود ادامه میدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.