حامی انجمن کودکان اوتیسمی گفت: هزینه های آموزشی و توانبخشی کودکان اوتیسمی ماهیانه بالغ بر 2 الی 3 میلیون تومان در ماه است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست کمپین 20 روزه خانه اتیسم ایران که ظهر امروز در پردیس سینمای چارسو برگزار شد، اشکان خطیبی بازیگر تلویزیون و سینما و حامی انجمن کوکان اوتیسمی گفت: انجمن اوتیسم ایران اولین تشکل غیر دولتی ملی آموزشی و توانبخشی است که در مهر ماه سال ۹۲ با هدف افزایش دانش و آگاهی جامعه و توانمندسازی والدین تاسیس شد.

وی ادامه داد: خانه اوتیسم ایران حدود 900 عضو اوتیسمی دارد که تاکنون حدود 900 پرونده برای بچه‌های اوتیستیک در این خانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: یعنی ما از سه تا چهل سال در این خانه عضو داریم که بیشتر آنها حضور فعال دارند و در کارهای درمانی و کلینیکی شرکت می کنند.

حامی انجمن بچه های اوتیسمی بیان کرد: خوشبختانه استقبال هنرمندان و ورزشکاران از این موضوع خیلی خوب بود و حتی به صورت داوطلبانه صورت گرفت.

خطیبی افزود: با کمک دوستان توانستیم کمپین راه بیندازیم و این موضوع را رسانه‌ای کنیم تا اینکه پس از گذشت یک سال از فعالیت رسمی این انجمن در زمینه اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی جامعه در سطح کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به دلیل استقبال بیش از پیش مردم و حمایت های مالی بالا توانستیم یک کمپین کمک برای بچه های اوتیسمی راه بیندازیم.

حامی بچه های اوتیسمی گفت: کمپین کمک به خانه اوتیسم از شنبه 8 آبان ماه شروع شد و افرادی مثل علی پروین، علی کریمی، علی انصاریان،رضا یزدانی، محمد سلوکی، مهدی سلطانی، امیر جعفری، لاله اسکندری، شهرام قائدی، گلاره عباسی، بهاره رهنما، علی رام نورایی، ارمیا قاسمی، محراب قاسمخانی و امیر مهدی ژوله که در اینستاگرام بازدید کننده های زیادی دارند از مردم تقاضای کمک کردند.

خطیبی ادامه داد: در حال حاضر مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی در خصوص بیمه این کودکان یادآور شد: هنوز و در حال حاضر این کودکان و بچه ها بیمه نیستند و از مسئولان انتظار داریم اقداماتی از قبیل بیمه و غیره را در اختیار این کودکان و انجمن قرار دهند.

خطیبی اضافه کرد: این کمپین، کمپینی نوپا است و نیاز به یک تشکل دارد تا بتوانیم هر چه بهتر و سریع تر کارها را به نحو احسن انجام دهیم.

حامی کودکان اوتیسمی اشاره کرد: هزینه های آموزشی و توانبخشی کودکان اوتیسمی ماهیانه بالغ بر 2 الی 3 میلیون تومان در ماه است و پس باید کاری کرد تا این مبالغ کمتر و از این کودکان حمایت شود.

خطیبی یادآورشد: ما تا آخر در کنار این کودکان و این کمپین هستیم و می مانیم تا بتوانیم برای شکوفایی این کودکان اوتیسمی در کشورمان گام های استوارتری برداریم.

در ادامه این نشست  بازیگر مطرح سینما و تلویزیون به بیان توضیحاتی در رابطه با اوتیسم و ضرورت و اهمیت شناخت و اطلاع رسانی در این حیطه پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصورمرادی پدرفرشاد
۲۱:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
درسال نودوشش حتی بهزیستی هیچ گونه کمک برتی بچه من نکرد حتانتونستم به دل مشکل مالی برایش لباس بخرم پس کو کمک مالی من شرمنده بچهام شدم لطفا شما حداقل رسیدگی کنید باتشکر منصورمرادی پدرفرزنداوتیسم
آخرین اخبار