کارگردان نمایش «جزیره شامپانزه‌ها» در مورد نمایش خود، وضعیت و نگاه به تئاتر گفت.

نگاه به انتخاب آثار نمایشی سلیقه‌ای شده است
حامد اویسی طهرانی کارگردان نمایش «جزیره شامپانزه‌ها» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان در مورد روباهی است که  عقیده خانواده‌اش مانند روباهان دیگر، جلو رفتن با حیله است اما در این راه روباه با سگی آشنا می شود و با دادن کتاب به وی اتفاقاتی در زندگی‌اش روی می دهد.

وی درباره پیامد نمایش خود اظهار داشت: بچه‌های امروزی نیاز دارند تا در نمایش ببینند که وجود یا عدم وجود چه کارهایی بر زندگی آینده شان تاثییر می گذارد.

اویسی طهرانی افزود:  در خصوص اولویت‌بندی در اجرای نمایش باید اول قصه را در نظر بگیریم و بعد رویکرد در نحوه اجرا را؛ نباید فراموش کنیم که جذاب بودن اثر برای مخاطبان آن هم در  رده سنی کودک و نوجوان از  اهمیت بالایی برخوردار است.

اویسی طهرانی  با بیان اینکه تمام نگاه‌ها سلیقه‌ای شده است؛ گفت: متاسفانه آن طور که می‌بایست در مورد آثار قضاوت صورت نمی‌گیرد و فقط  یک نگاه سلیقه ای جایگزین آنها شده است. اگر تئاتر ما به همین وضع ادامه پیدا کند، در آینده جایگاه خوبی نخواهد داشت.

وی در خصوص عدم حمایت مسئولان از آثار نمایشی مطرح کرد:  از آنجایی که تئاتر هنر مظلومی است، مسئولان آن طور که باید از آثار نمایشی حمایت نمی‌کنند و اجرای آثار بعد از چندین روز اجرا تمام می‌شود. یعنی نتیجه زحماتشان مختص به همان چند روز اجرا شده است.

گفتنی است؛ نمایش جزیره شامپانزه‌ها تا پنجم آذر ماه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار