حرکت بازگشت بسياری از زائران اربعين ناگزير به تاريکی شب موکول می‌شود که لازم است رانندگان متناسب با اين شرايط رانندگی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ریيس پليس راه استان کرمانشاه گفت: حرکت بازگشت بسياری از زائران اربعين ناگزير به تاريکی شب موکول می‌شود که لازم است رانندگان متناسب با اين شرايط رانندگی کنند.

سرهنگ فضل‌لله شيری اظهار کرد: علائم افقی و عمودی مانند تابلوها و خط‌کشی‌ها منعکس کننده نور هستند که با نور چراغهای خودرو در تاريکی شب کاملا قابل رويت می‌شوند و با استفاده از آنها مسير مشخص خواهد شد.

وی افزود: پيش‌بينی پيچ‌ها، نقاط خطرناک و حادثه‌خيز، پل‌های کم عرض کننده مسير، تونل ها، نقاط ريزش کوه و ده‌ها نوع پيام خبری و انتظامی و هشداری ديگر در تاريکی شب هستند که تنها با ديدن به موقع تابلوها و علائم ممکن است، لذا از همه رانندگان می‌خواهيم با اين علائم هماهنگ باشند تا تاخيری در رويت خطرات به وجود نيايد.

شيری خاطرنشان کرد: نورهای خيره کننده در شب اجتناب‌ناپذير هستند و خيره‌شدن به آنها 9 ثانيه ديد راننده را مختل می‌کند که در بيشتر مواقع اين اتفاق به علت روشن بودن چراغ‌های اصلی وسايل نقليه ديگر عارض می‌شود، اما حتی با چراغ‌های سو پايين نيز، باز هم احتمال ايجاد اين نور آزار دهنده و خيره کننده وجود دارد.

وی افزود: در راه‌های دو طرفه زمانی که وسيله نقليه از مقابل به شما نزديک می‌شود، احتمال دهيد يک نور خيره کننده ايجاد می‌شود، لذا پيش از خيرگی تصوير جاده روبروی خود را به خاطر بسپاريد تا يک مرجع تصويری از جاده در ذهنتان باشد، البته نور چراغ خودروهای پشت سر نيز می‌تواند شما را دچار مشکل کند که در اين حالت بايد آينه ها را تنظيم کنيد.

اين مقام انتظامی اظهار کرد: در مسير تردد شبانه ممکن است ريزش کوه، تصادف خودروهای ديگر، ترددعابران در موکب‌های بين‌راهی و روستاهای جاده‌ای روی دهد، لذا با اتخاذ سرعت مطمئنه و بکارگيری چراغها و پايش مداوم تابلوها، آماده عکس العمل درست و به موقع باشيد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.