کارگردان نمایش «به خاطر پدرم» در خصوص تفاوت تماشاخانه سه نقطه با دیگر سالن های نمایشی و اثر خود گفت.

تماشاخانه سه نقطه فقط به متن خوب بها می‌دهدسعید کاظمی کارگردان نمایش «به خاطر پدرم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان در مورد پدر و پسری است که اخلاق و روحیاتشان باهم تفاوت بسیاری دارد و همین امر اختلافات زیادی را  بین هر دو به وجود آورده است؛ ولی در انتها اتفاقات بسیاری روی می‌دهد که کل ماجرا دگرگون می‌شود.

وی در راستای انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: به مراتب در هر خانوده‌ای این دعواها بین پدر و پسر وجود دارد اما هرچه پسر بزرگتر می شود، اختلافات کمتر می‌شود. شاید خود من هم در جوانی مثل همه پسرهای همسن و سالم رفتار کرده ام و این اختلافات با پدرم وجود داشته است.

کاظمی با بیان اینکه از شیوه فاصله گذاری در این اثر استفاده کرده‌ام، گفت: نمایش از یک شیوه مینیمالیستی بهره گرفته است که با سبک فاصله گذاری جلو می‌رود. در واقع از آنجایی که نمایش مونولوگ بوده و می‌بایست شیوه ای انتخاب شود تا مخاطب را خسته نکند، از همین اجرای فاصله‌گذاری بهره برده‌ایم.

وی افزود: حتی قسمت‌هایی در نمایشنامه وجود دارد که خود تماشاگر هم در نمایش ایفای نقش می‌کند و ناخودآگاه به صحنه نمایش پا می گذارد و در دل اثر قرار می گیرد.

کاظمی در خصوص اجرای نمایش خود در تماشاخانه سه نقطه گفت: متاسفانه در سالن‌های نمایشی که بیشتر شناخته شده‌اند، امکان  اجرا نیست؛ زیرا بیشتر به وجود بازیگر چهره در اثر بها می‌دهند و یا هزینه های گزافی می‌خواهند. ولی تماشاخانه سه نقطه بر خلاف همه آن سالن‌های نمایشی به متن و نمایشنامه ارزش می‌دهد که همین امر موجب اجرایمان در سه نقطه شد.

گفتنی است؛ نمایش «به‌ خاطر پدرم» آبان و آذرماه در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می رود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار