معصومه ابتکار با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به مطالب نادرست برخی رسانه ها مبنی برشیمیایی بودن هوای پایتخت واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست باانتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به مطالب نادرست و غیر علمی  بسیاری در رسانه های داخلی و خارجی مطرح شد مبنی بر شیمیایی بودن هوای پایتخت تا بهتر خواندن وضعیت هوای پکن و دهلی از تهران واکنش نشان داد.

ابتکار نوشت:
"در هفته گذشته با افزایش آلودگی هوا، متاسفانه مطالب نادرست بسیاری در رسانه های داخلی و خارجی مطرح شد که مبنای علمی نداشت؛ از شیمیایی بودن هوای پایتخت تا بهتر خواندن وضعیت هوای پکن و دهلی از تهران. در حالی که حقیقت به ما نزدیک است، اما باید با اجتناب از هیجان و احساسات جویای آن باشیم و برای به دست آوردنش کمی تلاش کنیم. 
امروز معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست طی مصاحبه ای نکاتی را مطرح کرد که در خبرگزاری ها و پورتال سازمان حفاظت محیط زیست منعکس شده و من در اینجا به بخش هایی از آن اشاره می کنم. 
از ابتدای امسال تا اول آذر دویست و پنج روز هوای پاک و سالم داشته‌ایم، چرا برخی وقتی یک پدیده طبیعی مثل اینورژن اتفاق می‌افتد و آلودگی‌ بالا می‌رود، تمام فعالیت دستگاه‌ها و سازمان محیط زیست را زیر سوال می برند؟
موضوع کنترل و کاهش آلودگی هوا جزو نخستین مصوبات دولت یازدهم بوده و 45 محور در این زمینه تدوین و وارد فاز اجرایی شد که از جمله نتایج آن به شرح زیر است: 
حذف بنزین پتروشیمی یعنی حذف آروماتیک ها و بنزن از سوخت خودروها که در شرایط تحریم کار ساده ای نبود. 
اکنون بیست و شش میلیون لیتر بنزین یورو چهار در داخل کشور تولید می شود.
در سال نود و دو، میزان گوگرد در گازوییل 127 PPM بود، در حالی که امروز در 25 میلیون لیتر گازوییلی که روزانه در کشور توزیع می شود میزان گوگرد زیر 50 PPM است.
با اتصال چهارصد و چهل مرکز معاینه فنی کشور به سیستم الکترونیک معاینه فنی، مانع از صدور برگه های معاینه تقلبی شدیم. 
از اول آبان شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری با ایجاد زیرساخت برای موتور سیکلت های انژکتوری، متوقف شده تا با میزان آلودگی 5 خودرو به تدریج از خیابان ها حذف شوند. 
فقط در سال نود و سه سیصد و بیست و پنج هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد، در حالی که در سال نود و دو این تعداد هفتاد و شش هزار بود. 
سی و چهار درصد گاز نیروگاه ها به عنوان سوخت افزایش و در نیروگاه های تبریز، منتظر قائم و بعثت به حدود نود درصد رسیده است.
استاندارد خودروهای داخل به یورو چهار رسیده و عدم رعایت آن مانع از شماره گذاری می شود. 
خودروهایی اجازه ورود به کشور دارند که دارای استاندارد یورو پنج باشند. 
برای اولین بار خروج خودروهای فرسوده دیزلی در شرف وقوع است.
مصوبات هفته گذشته هیات دولت هم، برش یک ساله برای کاهش آلودگی هوا و به غیر از برنامه کلی بوده و طی ماههای اخیر کارشناسی و ارایه شده است."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
خودشون هم خوب میدونن تنها راه نجات برقی کردن ماشیناس
آخرین اخبار