افشاگر جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از مردم این کشور خواست با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور، دلسرد و ناامید نشوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ فقط رئیس جمهور آمریکاست و ریاست جمهوری فقط یک سمت از میان بسیاری از سمت‌های دیگر است.

اسنودن که از طریق ویدئو کنفرانس از روسیه در یک کنفرانس درباره اینترنت در استکهلم (سوئد) سخنرانی می‌کرد، گفت: ترامپ از اهمیت کمی برخوردار است. دونالد ترامپ فقط رئیس جمهور است. این سمت مهمی است ولی به جز ریاست جمهوری، سمت‌های زیاد دیگری  نیز وجود دارند.

وی از مردم خواست با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور دلسرد و ناامید نشوند و همچنان از دولت ها و شرکت ها بخواهند که به زندگی خصوصی آنها احترام بگذارند.

اسنودن در سال 2013 با افشای هزاران سند طبقه بندی شده، جاسوسی آمریکا علیه شهروندان این کشور را پس از حملات 11 سپتامبر 2001 فاش کرد. وی سپس به روسیه فرار کرد و مقامات این کشور به او پناهندگی اعطا کردند.

طی این ویدئوکنفرانس، اسنودن همچنین تاکید کرد از اینکه ترامپ اقدامات لازم را برای دستگیری وی تشدید کند، نمی‌ترسد و برایش اهمیتی ندارد.

وی در این زمینه گفت: بله، حقیقت این است که ترامپ مدیر سازمان سیا را مسئول کرده است تا از من به عنوان الگویی استفاده شود و نشان دهند که مخالفان باید حذف شوند؛ اما حتی اگر یک اتوبوس مرا زیر بگیرد و یا فردا یک پهباد یا هواپیما بر سر من سقوط کند برای من اهمیت چندانی ندارد چون به تصمیماتی که قبلا گرفته‌ام، ایمان دارم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار