رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی بر لزوم توجه جدی به بحث حوادث ترافیکی در جهت کاهش آسیب پذیری افراد جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ دکتر فرزین خشنودی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی که به مناسبت روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی سخن می گفت : ضمن گرامیداشت روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی ، بر لزوم توجه جدی به بحث حوادث ترافیکی و ضرورت بکارگیری حداکثر ظرفیت تمامی نهادها و سازمان های مرتبط در این مقوله در جهت کاهش آسیب پذیری کشور، تاکید کرد.
دکتر  خشنودی افزود: حوادث ترافیکی در کشور ما در رده اول علت  بیماری ها قرار دارد به این معنا که پیامدهای آسیب زای اجتماعی، روانی، اقتصادی و ... حوادث ترافیکی باعث تحمیل هزینه های سنگین برای جامعه، خانواده و خود فرد مصدوم و همچنین نظام سلامت کشور می گردد.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار موجود حوادث ترافیکی علت اول مرگ افراد در گروه سنی 29-18 سال و دومین علت مرگ در گروه سنی 59-30 سال که در حقیقت دو گروه اصلی جمعیت فعال کشور هستند، می باشد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به وضع موجود برنامه ریزی و اقدامات جدی و اساسی باید مورد توجه کلیه آحاد جامعه و مدیران و مسئولین قرار گیرد تا از هدر رفت این منابع غیرقابل بازگشت هرچه بیشتر جلوگیری  شود.
وی بیان کرد: قطعاً آگاه سازی، حساس سازی و ارائه آموزش علمی و هدفمند آحاد جامعه نقش به سزایی در کاهش آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی خواهد داشت.
دکتر خشنودی گفت: از طرفی سرمایه گذاری منابع دولت و سایر نهادها در این زمینه قطعاً از پرداخت هزینه های آتی این آسیب ها کمتر خواهد بود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، خشنودی ، حوادث ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار