سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: موقوفه با نیت عام المنفعه در شهرستان تیران و کرون مهجور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی  افزود: برای فعالیت های فرهنگی، قرآنی و عام المنفعه موقوفه ای وجود ندارد و از این جهت حمایت از فعالیت های قرآنی و مذهبی در شهرستان تیران و کرون کمتر انجام می شود و اوقاف قادر به اجرای برنامه های گسترده و متنوع فرهنگی و قرآنی نیست.
وی بیان کرد: خیران و افراد آینده اندیش برای فعالیت های فرهنگی، قرآنی و عام المنفعه به صحنه بیایند و با ایجاد اندوخته ای برای آخرت خود، فرصتی نیز برای خدمت به مردم نیز ایجاد کند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: 48 موقوفه در شهرستان تیران و کرون وجود دارد که بزرگترین این موقوفه ها، موقوفه فاطمه نساء است که شامل روستاهای کردعلیا، کرد سفلی و دولت آباد است که در آمدهای آن برای فعالیت در عتبات عالیات صرف می شود.
وی ادامه داد: مابقی موقوفات با نیت کمک برای مساجد، امامزادگان و روضه خوانی امام حسین(ع) است که نشان از عشق و محبت مردم این منطقه نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
حجت الاسلام توسلی با اشاره به برنامه های دهه وقف در شهرستان تیران و کرون گفت: در این دهه همایش تجلیل از خادمان بقاع متبرکه و واقفان شهرستان، نشست و همایش با اصناف و اقشار، همایش روحانیون و وقف و برنامه هایی از این قبیل برگزار می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار