شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت توتال فرانسه توافق نامه اجرای برنامه توسعه میدان گازی «آبشرون» در دریای خزر را امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ترند، پاتریک پویانه مدیر اجرایی شرکت توتال و هیئت همراه، در سفر به باکو با «رونق عبد الله اف» رئیس سوکار دیدار کرد.

در این دیدار چشم انداز مشارکت توتال در طرح های توسعه میادین دیگر انرژی جمهوری آذربایجان از جمله میادین  «امید» و «بابک» در دریای خزر هم بررسی شد.

کارهای اکتشافی انجام گرفته در قالب نخستین قرارداد امضا شده میان توتال و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار ) در سال 1997 میلادی بی نتیجه بود و دو طرف در سال 2005 میلادی ناگزیر به فسخ این قرارداد شدند.

در سال 2009 میلادی جمهوری آذربایجان و توتال، قرارداد جدیدی برای توسعه این میدان که ذخایر انرژی آن بر اساس کارهای اکتشافی و زمین شناسی 350 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و 45 میلیون تن میعانات تخمین زده می شود، امضا کردند.

در حال حاضر توتال و سوکار هر یک 40 درصد و شرکت انگی فرانسه 20 درصد سهم در طرح توسعه میدان گازی آبشرون را دارند.

میدان گازی آبشرون یکی از میدان های انرژی بزرگ واقع در دریای خزر است که جمهوری آذربایجان و شرکت توتال دوبار قرارداد طرح توسعه این میدان را امضا کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار