فرد پیشنهادی ترامپ برای دادستانی کل آمریکا متهم به نامیدن یک مقام آمریکایی سیاه پوست در آلاباما به "کاکاسیاه" شد.

کاندیدای ترامپ برای دادستانی کل آمریکا متهم به نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان شدبه گزارش گروه بین‌الملل‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه گاردین، سناتور "جف سشنز،" فرد پیشنهادی ترامپ برای دادستانی کل آمریکا، متهم به استفاده از واژه نژادپرستانه "کاکاسیاه" در نوامبر 1981 و هنگام صحبت در خصوص نخستین مرد آمریکایی سیاه پوستی بود که به عنوان یک کمیسیونر روستایی در شهر موبیل آلاباما انتخاب شده بود.

در آن زمان، سشنز در شهر موبیل به عنوان دادستان فدرال و یکی از اعضای حزب دموکرات مشغول فعالیت بود.

5 سال بعد، این سناتور آمریکایی در پاسخ به این اتهام در جلسه رسیدگی سنا در خصوص نامزدی خود برای مقام قضاوت فدرالی از سوی رونالد ریگان، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا ، این اتهامات را تکذیب کرد.

وی در آن جلسه اعلام کرد حرف من این است که زمانی که من این اظهارات را اعلام کردم هیچ کمیسیونر سیاه‌پوست روستایی وجود نداشت.

اما اظهارات وی صحت نداشت. گزارش‌های دولتی حاکی از آن است که "داگلاس ویکس،" نخستین آمریکایی سیاه‌پوستی بود که یکی از کرسی‌های کمیسیون روستایی شهر موبیل را در سپتامبر 1980 و یک سال پیش از اتهامات منسوب به سشنز، کسب کرده بود.

ویکس که از حزب دموکرات بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرد از اظهارات منسوب به سشنز نسبت به خود در آن زمان مطلع شده بود.

وی گفت: سشنز تنها فردی نبود که این اظهارات را مطرح کرد. این نقطه‌نظرات در آن زمان مرسوم بودند. در آن زمان، فضا به شدت نژادپرستانه بود.

این در حالی است که هنوز سخنگوی سشنز در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

کمیته قضایی سنای آمریکا که از سوی جمهوری‌خواهان اداره می‌شود در ژوئن 1986 با صدور رایی انتصاب سشنز برای قضاوت در آلابامای جنوبی را رد کرد.

"کورنل بروکس،" رییس انجمن ملی پیشرفت رنگی پوستان، کاندیدا شدن سشنز برای دادستانی کل آمریکا را "بسیار مشکل ساز" خواند.

همچنین "لوئیس گوتیزر،" عضو دموکرات کنگره از ایالت ایلینویز اظهار کرد سشنز انتخاب فردی است که "نوستالژی روزهایی را دارد که سیاه‌پوستان سکوت اختیار کرده بودند."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار