افزایش مراجعه زنان مسلمان در آمریکا به کلاس‌های دفاع شخصی

به دنبال افزایش حملات نژادپرستانه در آمریکا، استفاده زنان محجبه و مسلمان در این کشور، از کلاس‌های دفاع شخصی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشینگتن پست، در حالی که رسانه ‌های غربی از افزایش حملات و آزار مسلمانان در آمریکا به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خبر داده‌اند، زنان محجبه در این کشور برای مقابله با این حملات، به سراغ کلاس های دفاع شخصی رفته اند.

براساس این گزارش، استقبال و رجوع زنان محجبه و مسلمان به کلاس‌های دفاع شخصی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

از سوی دیگر برخی  گزارش‌ها نشان می دهد زنان مسلمان آمریکایی در روزهای پس از انتخاب ترامپ، هدف حمله قرار گرفتند به نحوی که این حملات منجر شده تا برخی زنان مسلمان در مجامع عمومی از به‌ سر کردن حجاب خودداری کنند.

از جمله شهرهایی که زنان مسلمان به این کلاس‌ها رجوع می‌کنند، شیکاگو، سن دیگو، ممفیس و چند شهر دیگر گزارش شده است.

این در حالی است که برخی سازمان‌ها از قبیل مرکز حقوقی فقر جنوبی به همراه شورای روابط آمریکایی-اسلامی در گزارش‌هایشان درباره رشد نگران کننده حملات و حوادث مرتبط با نژادپرستی و اسلام هراسی هشدار داده‌اند.

در این گزارش تاکید شده پرونده‌های مربوط به نژادپرستی و اسلام هراسی در یک هفته پس از انتخاب دونالد ترامپ، به عنوان رئیس ‌‌جمهور آمریکا بیش از 700 مورد بوده است.

در این گزارش همچنین به تجربه تلخ دختر 24 ساله محجبه‌ عراقی به نام «زینب عبدالله» اشاره شده که چند سال قبل به همراه والدینش، از کشور جنگ زده خود به آمریکا مهاجرت کرده، و تنها به خاطر محجبه بودنش مورد حمله نژاد پرستانه قرار گرفته است .

او گفت در شیکاگو در حال راه رفتن در خیابان بوده که یک آمریکایی با یورش به او به سمتش آب دهان پرت کرد.

پس از این اتفاق زینب عبدالله برای دفاع و حفاظت از خود به کلاس‌های آموزش دفاع شخصی رجوع کرده و با تبحر در آن، اکنون خودش مربی این کلاسها شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار