رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت:با اجرای پنجره واحد الکترونیکی، انجام عملیات گمرکی برای صادرات محصولات کشاورزی کوتاه می شود.

کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر الکترونیکی شدن گمرک بر صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: با اجرای پنجره واحد الکترونیکی، انجام عملیات گمرکی برای صادرات محصولات کشاورزی کوتاه می شود.

وی با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن پنجره واحد گمرک گفت:  کاهش مدت زمان ترخیص کالا بویژه کالاهای فساد پذیر و حذف رفت و آمد ها یک امر اساسی برای حل مشکلات صادرات است.

زرگران ادامه داد: گرچه با اجرای این امر به سبب کاهش بوروکراسی های اداری، مدت زمان ترخیص کالا سریع تر انجام می شود اما نمی تواند جهش مثبت صادراتی را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران با اشاره به اینکه افزایش صادرات نیازمند  عوامل دیگری است، تصریح کرد: روش های نوین بازاریابی و کسب بازارهای جدید و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصولات و نرخ سود تسهیلات اعطایی می تواند  رونق صادرات و افزایش ارزآوری را در بر داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار