زنجان؛

استقبال بی نظیر عزادران اربعین حسینی از پویش مردمی چهلواره نقش شعور زنجان

همزمان با اربعین حسینی؛ پویش مردمی چهلواره نقش شعور با اجرای طرح سما دوستدار محیط زیست در زنجان با استقبال بی نظیر عزاداران حسینی و مسئولین شهری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حمید ماکوئی معاون دانشگاه و رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی سما گفت: محیط زیست موهبت رایگان ارزشمندی است که خداوند به انسانی که امروزه با بی توجهی از آن بهره مند می شود ارزانی داشته است.
وی با بیان اینکه اصلی ترین ابزار توسعه فرهنگ زیست محیطی،ایجاد شناخت و تعامل با محیط می باشد افزود:برای آموزش افراد باید فرهنگ زیست محیطی در سنین و گروه های مختلف جامعه به خصوص دانش آموزان، دانشجویان تبین گردد.
معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: استقبال بی نظیر مردم در روز اربعین حسینی از پیام« هر زباله‌ای که به زمین می‌اندازیم، قامت انسانی را خم می‌کند» نشانگر شعور و فرهنگ عزادارانی است که به عشق حسین(ع) همراه با پاکبانان شهرمان خم شده و زباله های میسر عزاداری حسینه اعظم زنجان را جمع آوری کردند.
رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی سما گفت : استقبال دانش آموزان و دانشجویان این مرکز آموزشی و مردم از طرح« سما دوستدار محیط زیست» نشانگر تلاش عمومی مردم برای مقابله با پدیده زباله ریختن است.
ماکوئی افزود: این اتفاق اگر با واسطه تلاش فعالان در این روزها رقم بخورد، خواهد توانست به حذف هرگونه آلاینده زیست محیطی در طول سال منجر شده و یادگاری ارزشمند برایمان به ارمغان داشته باشدکه بنای آن در دهه محرم گذاشته شده و از این روی، بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد.
دکتر صفوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان ضمن شرکت در این پویش گفت: یکی از پنج برنامه فرهنگی و اجتماعی شهرداری به مناسبت اربعین که با همکاری آموزشکده فنی و حرفه ای سما زنجان برگزار گردید، پویش مردمی پاکسازی مسیر حسینیه تا حرم امامزاده سید ابراهیم(ع) پس از حرکت دسته عزاداری بود  
وی افزود: این حرکت فرهنگی، زیست محیطی در چهلواره نقش شعور نشان دهنده شعور بالای عزادارن زنجانی است که راضی به خم شدن قامت پاکبانان عزیز شهرداری نبوده و خود هم پا با آنان شوری دیگر آفریدند.
گفتنی است؛ درپویش مردمی چهلواره نقش شعور بیش از 100 دانش آموز و دانشجوی مرکز آموزشی و فرهنگی سما زنجان اعم از مدارس و آموزشکده با کاورهای مخصوص فعالیت و همکاری داشتند.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.