وزیر ورزش و جوانان گفت: در دنیا باشگاه ها محل درآمد هستند نه هزینه، پس ورزش یک فرصت خوب برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال به شمار می رود اما در ایران باشگاه محل هزینه شده است.

سلطانی فر: در دنیا باشگاه ها محل درآمد هستند نه هزینه/ رای اعتمادم با تکیه به اقتصاد ورزشی بودبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات به باشگاه های خصوصی و سازمان های مردم نهاد جوانان، صبح امروز با حضور وزیر  ورزش و جوانان و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید.

مسعود سلطانی فر در مراسم انعقاد این تفاهم نامه، با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: یکی از برنامه های اصلی بنده که در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی هم عنوان کردم فعال کردن اقصاد ورزش است.

وی ادامه داد: اقتصاد ورزش در دنیا بسیار گسترده است و در آن اشخاص حقیقی و حقوقی و بنگاه های بزرگ اقتصادی زیادی فعالیت دارند، اما در ایران به دلایل مختلف این گونه نیست که باید جدی تر به آن ورود کرد.

وزیر  ورزش و جوانان گفت: در دنیا باشگاه ها محل درآمد هستند نه هزینه، به همین دلیل ورزش یک فرصت بسیار خوب برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال به شمار می رود و اشخاص حقیقی و حقوقی با هم رقابت دارند اما در ایران چون این بخش مغفول مانده، باشگاه ها محل هزینه شده اند و بخش خصوصی رغبتی برای ورود و سرمایه گذاری ندارد.

سلطانی فر افزود: اگر بخواهیم در آینده باز هم به اعتبارات محدود دولتی وابسته باشیم، نمی توانیم حرکت رو به توسعه در بخش ورزش داشته باشیم. در واقع راهی به غیر از توجه به بخش خصوصی، بنگاه های اقتصادی و خیرین برای ورود و سرمایه گذاری در حوزه های ورزش و جوانان نداریم.

وی ادامه داد: دولت باید به وسیله سیستم های بانکی مرتبط و ارائه تسهیلات ارزان قیمت، بخش خصوصی را برای ورود به ورزش ترغیب کند که در اولین قدم صندوق کارآفرینی امید با توجه به ظرفیت های بالایی که دارد می تواند به رفع سریع تر مشکلات متعدد باشگاه های ورزش ی کمک کند.

وزیر  ورزش و جوانان با تاکید بر توسعه مشارکت های اجتماعی جوانان، توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: صندوق کارآفرینی امید با ظرفیت های بزرگ خود وام هایی با بهره های پایین در اختیار آن ها قرار خواهد داد تا بتوانند مشکلات خود را حل و توسعه پیدا کنند.

سلطانی فر با بیان این که سقف این تسهیلات برای هر باشگاه ورزشی 100 میلیون تومان با باز پرداخت 5 ساله و در مجموع کل اعتبار این بخش 50 میلیارد تومان است گفت: برای ارائه این تسهیلات هیچ تقسیم بندی خاصی وجود ندارد و همه باشگاه های ورزشی می توانند از آن استفاده کنند ولی چون سقف آن محدود است طبیعی است که کمک زیادی به باشگاه های فوتبال لیگ برتری نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: ان شاء الله با امضای این تفاهم نامه بتوانیم در ابتدا مشکلات سمن های جوانان را برطرف کنیم و سپس با تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد در جهت توسعه ورزش و جوانان گام برداریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار