لرستان؛

از سر گیری پروازهای فرودگاه خرم آباد با حضور سه شرکت هواپیمایی

استاندار لرستان گفت: پروازهای فرودگاه خرم آباد پنجشنبه هفته جاری با حضور سه شرکت هواپیمایی و در چهار مسیر از سرگرفته می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان لرستان در استانداری افزود: پروازهای مسیر تهران، مشهد، کیش و عتبات عالیات توسط شرکت های تابان، ماهان و آسمان برقرار می شود.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه، فرودگاه جدیدی ساخته شده است، اظهار کرد: اعتبار استانی اجرای این طرح 530 میلیارد ریال بوده و از محل شرکت فرودگاه های کشور نیز 100 تا 150 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.
استاندار لرستان افزود: مقرر شده بود از سرگیری پروازهای فرودگاه خرم آباد چهارم آذرماه جاری با حضور وزیر کشور انجام شود که این افتتاحیه به هفته بعد موکول شد اما برقراری پروازها در این هفته انجام می شود.
به گفته بازوند باند فرودگاه به سه هزار و 750 متر رسیده که با این تغییر به یک باند استاندار بین المللی تبدیل شده است.
وی افزود: همچنین تاکنون بیش از 50 مکاتبه برای برقراری پروازهای دولتی در فرودگاه خرم آباد انجام شده که بی نتیجه بوده است.
طرح توسعه فرودگاه خرم آباد به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر شامل تطویل باند، توسعه محوطه فرودگاه، اپرون (پارکینگ)، احداث ساختمان هواشناسی، توسعه ترمینال فرودگاه و روکش باند اجرا شده است.
این طرح از سال 1392 آغاز شد و مقرر بود در مدت 2 سال بهره برداری شود اما با توجه به اجرای طرح توسعه ترمینال و استفاده همزمان مسافران از این فرودگاه برای اعزام و پذیرش، اجرای طرح با تاخیر مواجه شده است.
پیش از این، طول باند این فرودگاه سه هزار و 200 متر بود که به تازگی حدود 420 متر به طول آن اضافه شده است.
در این طرح روکش یکسانی بر طول کل باند فرودگاه ایجاد می شود.
همچنین همزمان در این طرح، سیستم روشنایی باند پس از 25 سال تعویض می شود.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.