شیراز؛

معرفی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام

جهاد دانشگاهی شیراز برای تقویت پایتخت جوانان جهان اسلام آمادگی خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود رستگار رئیس جهاد دانشگاهی فارس در بازدید رئیس مجمع نمایندگان این استان از جهاد دانشگاهی فارس گفت: این نهاد یک ظرفیت تخصصی در سطح كشور به‌شمار می‌رود كه دستآوردهای آن مورد تائید مقام معظم رهبری و تمام مسئولان در دوره‌های مختلف بوده است.
رستگار بیان کرد: جهاد دانشگاهی در ۴ حوزه فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و همیاری اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، وظایف تعریف شده‌ ای دارد و در حال حاضر فعال است.
وی با بیان اینكه جهاد دانشگاهی یک ظرفیت قوی در حوزه پژوهش و بخش‌های فنی مهندسی ،علوم پزشكی ،علوم پایه و علوم انسانی است، افزود: ازسال‌های گذشته تا به حال اقدامات شاخصی در این بخش‌ها بوسیله  جهاد دانشگاهی انجام شده است .
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس  ادامه داد:۱۰ تا ۱۵ درصد از بودجه این نهاد مصوبه مجلس و دولت بوده، و امكان الگوبرداری سایر دستگاه‌ها از جهاد دانشگاهی با هدف كاهش وابستگی به بودجه دولتی است.
وی با اشاره به دستآوردهای جهاد دانشگاهی فارس در حوزه نرم‌افزارهای مختلف، توانمندی‌های این نهاد در بخش‌ ژنتیک، سلول‌های بنیادی و خون بند ناف تصریح کرد: سال‌ها گذشته نخستین مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک جنوب ایران بوسیله این نهاد در شیراز راه‌اندازی شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار