سازمان بهداشت جهانی گزارش دروغین روزنامه سعودی را درباره افزایش بارداری نامشروع در شهر مقدس کربلا در ایام اربعین رد کرد.

رد گزارش دروغین روزنامه سعودی درباره بارداری نامشروع در کربلا از سوی سازمان بهداشت جهانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، سازمان بهداشت جهانی یک گزارش مغرضانه و نادرست دربارۀ تعداد زیادی بارداری ناخواسته در شهر مقدس کربلا در ایام اربعین حسینی را رد کرده است.

این نهاد سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اتهامات که اخیراً در روزنامه سعودی الشرق‌الوسط منتشر شد، آن را کاملاً اشتباه و غیراخلاقی خواند.

سازمان بهداشت جهانی، استفاده از نام این سازمان در گزارش یادشده را کاملاً مغایر اصول اساسی خود دانست و تأکید کرد در حال بررسی منبع این گزارش بدون سند است و تدابیر تنبیهی را برای عاملان انتشار چنین گزارشی در نظر می‌گیرد.

الشرق الاوسط هفتۀ جاری مدعی شد هجوم زائران به کربلا، که حدود 80 کیلومتری جنوب بغداد، پایتخت عراق، قرار دارد، به افزایش شدید تعداد بارداری‌های ناخواسته در میان بانوان عراقی منجر شده است.

در همین حال، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، از روزنامۀ عربستانی الشرق الاوسط خواست به علت انتشار این گزارش نادرست عذرخواهی کند و تأکید کرد عراق، حق اقدام قانونی علیه این روزنامه را برای خود محفوظ می‌دارد.

عبادی افزود این گزارش که یکشنبه (30 آبان) در الشرق الاوسط چاپ شد مایۀ بی‌حرمتی به ملت عراق است که با فداکاری سربازانش از سرزمین، شرف و کرامتشان دفاع می‌کنند.

نخست‌وزیر عراق در ادامه گفت این روزنامه باید از انتشار اخبار گمراه‌کننده و تحریک‌آمیز بپرهیزد.

الشرق الاوسط در پی انتشار گزارش نادرست دربارۀ زائران اربعین، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تسکین خشم مردم و مقام‌های عراق، یکشنبه خبرنگار خود در این کشور را برکنار کرد.

این روزنامه سعودی در پی انتشار گزارش نادرست دربارۀ زائران اربعین، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تسکین خشم مردم و مقام‌های عراق، یکشنبه خبرنگار خود در این کشور را اخراج کرد.

علاوه بر این، مقتدا صدر، روحانی برجستۀ شیعۀ عراق، تهدید کرده که درصورتی‌ که این روزنامه یک عذرخواهی رسمی منتشر نکند، دفتر الشرق الاوسط در بغداد تعطیل خواهد شد.

از سوی دیگر، العالم گزارش داد: وزیر دادگستری عراق از تصمیم دولت این کشور برای شکایت در محاکم قضایی علیه دو روزنامه سعودی به اتهام نشر اخبار دروغ و مغرضانه درباره عراق خبر داد.

 حیدر زاملی یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به زودی علیه دو روزنامه عربستانی الشرق الاوسط و رياض به اتهام انتشار اخبار مغرضانه علیه دولت و ملت عراق، اقامه دعوا خواهیم کرد.

روزنامه ریاض پنجشنبه گذشته خبری جعلی درباره زندانیان زندان مرکزی ناصریه منتشر کرد که مدعی شده بود مقامات این زندان، از زندانیان سعودی برای تماس با خانواده‌هاشان مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار