معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اجرای طرح مراقبت های نوین سلامت در مشهد دو هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق شهری و حاشیه شهر مشهد شاغل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر حمید رضا بهرامی بابیان اینکه این افرادشامل پزشک، دندانپزشک، کارشناس مراقبت سلامت، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه است افزود:تکمیل شبکه مراقبتهای نوین سلامت در مشهد که دومین کلانشهر کشور پس از تهران محسوب می شود گام مهمی در راستای ارتقا سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریها است.

وی گفت: ۷۰ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مناطق شهری ساکن هستند و از این تعداد ۹۰ درصد در شهر مشهد سکونت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای طرح مراقبت های نوین سلامت در هسته مرکزی شهر مشهد گفت: در قالب این طرح ۲۲۱ مرکز بهداشتی و پایگاه جامع سلامت ایجاد و فعال شدند.

بهرامی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه تحول نظام سلامت، ارائه مراقبت های نوین سلامت به ساکنان مناطق شهری و حاشیه نشین در دستور کار قرار گرفت افزود: در گام نخست جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری حاشیه شهر مشهد و همچنین ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان ۱۰ شهر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی گفت: در مرحله دوم اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز که از نیمه آبان آغاز شده کل جمعیت شهری مشهد از این خدمات برخوردار شدند که با اجرای آن، کل جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد (اعم از حاشیه نشین و هسته مرکزی شهر)زیر پوشش مراقبتهای فعال و ارائه خدمات رایگان بهداشتی قرار گرفته اند.

دکتر بهرامی هدف این طرح را گسترش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماریهای مختلف عنوان کرد و گفت: در این برنامه خدمات بهداشتی سلامت از حالت غیرفعال خارج شده و به صورت فعال به جمعیت هدف ارائه می شود.

وی ارائه مراقبتهای فعال بهداشتی و اجرای بسته ادغام پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر نظیر پر فشاری خون، دیابت، بیماریهای تغذیه ای و روحی روانی را از مزایای این طرح دانست.

انتهای پیام//آ.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.