معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از تقویت همکاری سازمان‌های زیربط جهت کاهش بیماری‌های دام و انسان خبر داد.

مسعود هاشم زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر در سطح جهانی مقابله با بیماری ها و یا مهار آن توسط سازمان بهداشت جهانی و بهداشت دام همکاری های لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌ کل دامپزشکی می‌توان برای کاهش موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک اقدامات موثرتری انجام داد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: سلامت جامعه در گرو مصرف فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی است که کارشناسان دامپزشکی برای این مهم اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری و کنترل از شیوع بیماری‌های مشترک انجام می‌دهند.

هاشم زاده با بیان اهمیت همکاری‌های فی‌مابین دو دستگاه اجرایی در حفظ سلامت مردم، بر افزایش آگاهی عمومی مردم از طریق صدا و سیما و رسانه‌های محلی تاکید کرد.

وی گفت: مهمترین بیماری های مشترک میان انسان و دام که در کشور ما دیده می شود، می توان به سل، تب مالت ، هاری، سیاه زخم و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد. از طرفی دیگر به دلایل مختلف، خطر ورود بیماری های دیگر مانند جنون گاوی، تب دره ریفت، آنفلوآنزای پرندگان و غیره را نباید نادیده گرفت.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: مهم‌ترین وظایف دامپزشکی، تأمین بهداشت دام، بررسی بیماری‌های دامی، کمک به ارتقای سطح بهداشت عمومی، همکاری با وزارت بهداشت، نظارت بر ساخت، ورود و فروش انواع دارو و واکسن، همکاری در امر آموزش و ترویج بهداشت دام و تقویت و توسعه بخش خصوصی دامپزشکی است.

هاشم زاده ادامه داد: با توجه به همزیستی انسان و حیوان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های بهداشتی و درمانی، کشاورزی و دامپروری را مهم عنوان کرد و یادآور شد: یکی از بحث های مهم، ایجاد سیستم مراقبت یکپارچه است تا بتوانیم با همکاری میان سازمان دامپزشکی و دستگاه های زیربط به تعامل و همکاری های نزدیک سازمانی برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار