۲۰۰هزار زائر از مرز شلمچه به کشور بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی  دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند از سفر 700 هزار زائر از مرز شلمچه به عراق خبر دادو اعلام کرد حدود 200 هزار نفر از این زائران نیز تا کنون به کشور بازگشته اند.

سید علی موسوی اعلام کرد: تردد زائران از شلمچه از مرز ۷۰۰ هزار نفر نیز  گذشت.وی با اشاره به اینکه تعداد زائران خروجی ازکشور به سوی کربلا کم شده است، افزود: بر اساس آخرین آمار، حدود یک سوم زائران سفر کرده به کربلا یعنی چیزی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر تاکنون به  کشور بازگشته اند.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون و برون شهری برای جابجایی زائران به شهرهایشان سازماندهی شده اند.

موسوی افزود: به منظور کمک به حمل و نقل سریع و روان زائران بازگشته به کشور برای رسیدن به منازلشان در سایر شهرها و یا ایستگاه اتوبوسها از ریل باس و قطار نیز در کنار ناوگان درون و برون شهری بهره گرفته ایم.

وی با بیان اینکه تعداد بیمارستانهای صحرایی و اورژانسهای سیار افزایش یافته اند، گفت: به طور روزانه زائرانی که از مرز شلمچه وارد کشور می شوند، از سوی نیروهای امدادی تحت معاینه قرار می گیرند به طوری که طبق آخرین آمار تنها در یکی از بیمارستانهای صحرایی موجود در منطقه بیش از دو هزار بیمار (ایرانی و غیر ایرانی) ویزیت شدند که مشکل خاصی به جز سرما خوردگی نداشتند.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در مسیر بازگشت زائران تعدادی موکب دیگر را برای پذیرایی بیشتر و بهتر از زائران بازگشته از کربلا به مواکب قبلی اضافه کرده ایم، مواکب امسال به لحاظ پذیرایی از زائران در مقایسه با مواکب سال گذشته قابل مقایسه نیستند.

موسوی با تاکید دوباره بر اتخاذ تدابیر لازم برای بازگشت زئران به میهن از مرز بین المللی شلمچه عنوان کرد: تا این لحظه تمامی مسائل به خوبی پیش رفته و پیش بینی می شود تا ظرف امشب و فردا بیش از ۵۰ درصد از زائران سفر کرده به کربلا به کشور بازگردند.

وی گفت: با توجه به امکانات خوبی که در مرز شلمچه مهیا شده، پیشنهاد می شود تا زائرانی که از سایر مرزها به عراق رفته اند، به منظور جلوگیری از ترافیک و ازدحام در سایر مرزها حتما مرز شلمچه را برای بازگشت خود انتخاب کنند، زیرا تمامی امکانات لازم در مرز شلمچه مهیا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.