معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا و رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج در آذربایجان شرقی از اعزام 63 هزار نفر از بسیجیان استان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ گل محمدزاده گفت: این بسیجیان در قالب کاروان های راهیان نور در چندین مرحله از ابتدای امسال تاکنون در دو بخش اردوهای دو روزه به مناطق غرب و اردوهای شش روزه به جنوب کشور اعزام شده اند.

وی، بیشترین حجم اعزام کاروان های راهیان نور را از مهرماه تاکنون همزان با بازگشائی مدارس و دانشگاه ها بیان کرد و گفت: در این زمینه تاکنون 28 هزار نفر دانش آموز و پنج هزار نفر دانشجو به مناطق مزبور اعزام شده اند.

وی، جامعه هدف بسیج آذربایجان شرقی برای اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را 48 هزار نفر اعلام و اظهار کرد: تاکنون طبق برنامه ریزی های انجام شده حرکت کرده ایم و تا پایان امسال به هدف خود دست خواهیم یافت.

گل محمدزاده ، اجرای 198 پروژه عمرانی و خدماتی توسط بسیجیان استان طی یکسال اخیر خبر داد و افزود: این تعداد پروژه در قالب طرح های محرومیت زدائی در مناطق روستائی و محروم استان توسط بسیج اقشار مختلف، بسیج سازندگی و گروه های جهادی دانشجوئی و دانش آموزی به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی، احداث و تجهیز خانه های عالم، خانه محروم، جاده سازی، پل سازی، مرمت و بازسازی مساجد و مدارس، غسال خانه، ساخت و تجهیز کتابخانه، خدمات بهداشتی و درمانی و ده ها مورد دیگر را از جمله فعالیت های عمرانی و خدماتی بسیجان آذربایجان شرقی طی سالجاری بیان کرد.

گل محمدزاده ادامه داد: بخش اعظمی از طرح های اجرایی بسیجیان استان طی سالجاری به تدریج افتتاح شده است و بخش دیگری از آنها نیز طی هفته گرامیداشت بسیج از امروز به مدت یک هفته به بهره برداری خواهند رسید.

وی، تعالی معنوی بسیج را از رویکردهای مهم و محوری بسیج در طول سال نام برد و گفت: در این راستا پنج هزار حلقه مربیان صالحین در آذربایجان شرقی به استعداد یکهزار سرحلقه و یک حلقه استادیار تشکل شده است.

وی ، اعزام 134 گروه امدادی به تعداد یکهزار و 900 نفر دانشجو در مناطق محروم و روستائی، ایجاد بیمارستان فاطمه الزهرا(س) در شهرستان خداآفرین به مدت یک هفته را از برنامه های مهم بسیج سپاه عاشورا طی سالجاری عنوان کرد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج در آذربایجان شرقی، از بسیج به عنوان نیروی بزرگ مردمی نام برد که در طول تاریخ حیات خود در تمامی آزمون ها سربلند بیرون آمده است و امروز نیز در کنار ملت و دولت برای تحقق آرمان ها و اهداف نظام و انقلاب تلاش می کند.

پنج آذر سال 1358 مصادف با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفان است و 30 آبان تا شش آذرماه هر سال به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.