این پر عظمت ترین اجتماع بشری، دیگر حتی پایی هم برای پیاده آمدن نمی‌خواهد.

اربعین دیگر اسم زمان نیست، اسم مکان است/ پادگان لشکرکشی لشکریان امام زمان (عج(به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دل‌های شیعیان، دیگر توان دوری از اربابشان را ندارد. حتی اگر از کاروان کربلا جا نمانده باشید، دلتان تا گنبد طلایی امام حسین(ع) پر می‌کشد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین میر لوحی کارشناس مسائل مذهبی، در خصوص این پیاده‌روی بزرگ به خبرنگار ما گفت: این پر عظمت‌ترین اجتماع بشری، دیگر حتی پایی هم برای پیاده آمدن نمی‌خواهد. اگر شوق حضور در حماسی‌ترین قیام دهر را دارید، خواه جانبازی باشید که هر دو پایت را برای اسلام از دست داده باشید، یا دختر چهار پنج ساله ای باشید که مادرزاد معلول است و دو پا ندارد، مغناطیس جاذبه حسینی حتی اگر شده خود را با دست روی ریگ‌های بیابان بکشی، آواره بیابانت می‌کند.
 
وی افزود: این جلوه‌های اربعین فعلا رزمایش‌های مقدماتی‌ است که کم کم دارد، به عملیات نهایی نزدیک می شود. عمده رزمایش از مرکز فرماندهی امام زمان (عج) یعنی کوفه آغاز می شود و با پرچم سرخ یالثارات الحسین(ع) هدایت و شناخته می شود.
 
این مدرس دانشگاه ادامه داد: قرآن می فرماید «استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم.» دعوت خدا و فرستاده او را اجابت گویید که این شما را حیات می بخشد و آباد می‌کند.
 
میر لوحی در خصوص تأثیر امام حسین(ع) بر مردم تاریخ اظهار کرد: می گویند همه آبادی‌ها در کنار نهر آبی بنا می شوند و حالا مسیر بین‌النهرین در دل خود یک دریای خروشان دارد و آن راهپیمایان اربعین هستند. هرکس در این راه خود را قطره دید، دریا شد. دریای ایثار، حرکت، جهاد و در یک کلام دریای اقتدار. این‌ها دعوت را اجابت کردند تا امام زمان (عج) رخ نمایاند و حیات حقیقی انسان ربانی را در سرتاسر عالم بزودی زود، رقم زند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار