یک روزنامه آمریکایی نوشت ایران به‌منظور کاهش تنش‌های هسته‌ای، 11 تُن آب سنگین را در روزهای آینده از این کشور خارج می‌کند.

وال استریت ژورنال: ایران برای کاهش تنش‌ها، 11 تُن آب سنگین را از کشور خارج می‌کند/عمان، مقصد احتمالی 11 تُن آب سنگین ایران/انتقال 11 تُن آب سنگین ایران بهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در مطلبی به نقل از منابع آگاه نوشت: ایران قصد دارد در چند روز آینده و با هدف تنش‌زدایی، حدود 11 تُن آب سنگین را از این کشور خارج کند. 

در ادامه گزارش آمده است: «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چند روز پیش گفته بود ذخایر آب سنگین ایران برای دومین‌بار از مرز 130 تُن فراتر (سقف مجاز اعلام‌شده در متن توافق‌نامه هسته‌ای تابستان سال گذشته) رفته است.(!) تهران نیز برای برطرف شدن حساسیت‌ها در این خصوص، قصد دارد 11 تُن آب سنگین را به دیگر کشورها بفرستد. 

نگارنده گزارش در ادامه به نقل از منابع باصطلاح آشنا به امور هسته‌ای نوشت: ایران 11 تُن آب سنگین را به یکی از بنادر خود -که در پلمپ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد- منتقل کرده است. 

در ادامه گزارش، عمان مقصد احتمالی محموله آب سنگین ایران، عنوان شده است. این محموله قرار است در بازارهای جهانی به فروش برسد. 

در این گزارش همچنین آمده است: با خروج این 11 تُن، ذخایر آب سنگین ایران به زیر 120 تُن می‌رسد که با توجه به سقف مجاز 130 تُنی، آستانه امنی محسوب می‌شود.  



انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار