روز گذشته 1700 بیمار در درمانگاه مرزی چذابه ویزیت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان، اظهار کرد: ‌تاکنون 28 هزار و 188 نفر از زائران،‌ در درمانگاه صحرایی چذابه ویزیت شده‌اند که از این تعداد 27 هزار و 911 نفر درمان سرپایی و 277 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

دکتر شهیار میرخشتی، افزود:‌ شایع‌ترین علت مراجعه این بیماران طیف سرماخوردگی شامل آنفلوانزا، سرماخوردگی و حساسیت‌های تنفسی و پس از آن بیماری‌های اسهالی بوده است. با این وجود تعداد موارد ابتلا به اسهال، آنچنان زیاد نبوده که احساس خطر کنیم.

میرخشتی ادامه داد:‌ بیشتر بیماران منتقل شده، به بیمارستان شهید چمران سوسنگرد انتقال یافته‌اند و بخشی نیز مستقیما به مرکز درمانی اهواز منتقل شدند. از آنجا که بیمارستان سوسنگرد، بیمارستان مجهزی است، کلیه بیماران از مرز چذابه به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

 وی گفت:‌ همچنین 10 پزشک متخصص در تخصص‌های مختلف با ابلاغ وزارت بهداشت به خوزستان اعزام شده که در بیمارستان سوسنگرد به منظور پشتیبانی ایام اربعین به کارگیری شده‌اند. 33 پرستار خانم نیز در سوسنگرد به منظور نزدیکی به مرز چذابه استقرار یافتند تا در صورت لزوم در مرز از حضور آنها استفاده کنیم.

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان  افزود:‌ در درمانگاه مرزی چذابه به صورت همزمان در ساعات پیک کار، 4 پزشک در حال ویزیت بیماران هستند؛ دراین راستا روز گذشته (28 آبان ماه)، 1700 بیمار در این درمانگاه ویزیت شدند.

وی گفت: در این درمانگاه برای نخستین بار از امسال طبق دستور العمل وزارت بهداشت خدمات مامایی نیز ارایه می‌شود.
 

میرخشتی اظهار کرد:‌ در کنار فعالیت شبانه‌روزی درمانگاه صحرایی چذابه، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک اتاق عمل سیار اتوبوسی، یک واحد سیار دندانپزشکی و یک آزمایشگاه سیار برای ارایه خدمات 24 ساعته مستقر هستند.


وی گفت: همچنین در هر شیفت حداقل 8 دستگاه آمبولانس در این درمانگاه مستقر است. در مسیر اهواز تا چذابه نیز 22 دستگاه آمبولانس در آماده باش هستند و همچنین دراهواز دو دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به صورت آماده‌باش و در کمربندی سوسنگرد نیز یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس مستقر است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.