سخنگوی ستاد مرکزی اربعین:

۱۷ هزار زائر افغانستانی از مرز شلمچه به عتبات عالیات رفته‌اند

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: 17 هزار زائر افغانستانی از مرزهای ایران وارد عراق شده‌اند.

۱۷ هزار زائر افغانستانی از مرز شلمچه به عتبات عالیات رفته‌اند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا گودرزی در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین با اشاره به آمار و ارقام ورودی‌های زائران به ایران عنوان کرد: طبق آمار و اطلاعاتی که تا ساعت ۲۰ دیروز داریم، از مهران حدود ۲۴۸ هزار نفر، از شلمچه حدود ۲۱۱ هزار نفر، چزابه ۱۰۳ هزار نفر و مرز هوایی حدود ۵۱ هزار نفر وارد شده اند، اما حدود۷۰۰ هزار نفر تا ساعت ۱۲ دیشب به کشور تردد داشتند.

گودرزی درباره اتباع خارجی که خروج داشتند گفت: پاکستانی ۱۵ هزار نفر، افغانستانی ۱۷ هزار نفر و عراقی نیز ۷ هزار نفر بوده‌اند، سایر کشورها هم ۱۱ هزار و ۲۳۳ نفر تردد به خارج از کشور داشتند.

وی ترافیک در محور استان خوزستان را روان دانست و افزود: همچنان هم زائران از طریق مرز شلمچه و چزابه به سمت خاک عراق می روند و عزیزانی که هنوز در مرز مهران هستند می توانند از طریق مرزهای جنوبی برای رفتن به کشور عراق اقدام کنند. همچنین عزیزانی که در کشور عراق هستند، برای برگشت خود می توانند از هر سه مرز استفاده کنند.

گودرزی با تاکید براینکه ترافیک در محورهای منتهی به مرز مهران روان است، گفت: برای برگشت مسافران اتوبوس و مینی بوس مستقر است و همچنین حدود ۱۲۵۰ اتوبوس به صورت احتیاط در ستاد مهیا است تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.