ايجاد موکب به منظور بيتوته، استراحت و پذيرايي از زائرين به صورت شبانه روزي و فراهم نمودن امکانات اقامه نماز در محل جايگاه، بخشي از فعاليت هاي فرهنگي اين ستاد در چزابه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئيس ستاد اربعين مناطق نفتخيرجنوب گفت: خدمات رساني اين شرکت تا بازگشت کامل زائران از عتبات و کربلاي معلي، در مرز چزابه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ عباس ممبيني با اشاره به ايجاد جايگاه خدمت رساني و استقرار نيروهاي زبده
خدماتي و فرهنگي در منطقه، گفت: مطابق دستور مديرعامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب و برنامه ابلاغي سپاه ولي عصر (عج) خوزستان برنامه همياري شرکت نفت با ستاد اربعين استان خوزستان، بيش از يک ماه پيش در سه مرحله آغاز شد.

ممبینی، افزود: بخش نخست گسيل ماشين آلات و تجهيزات راهسازي و احداث 34 هکتار از 50 هکتار توقفگاه جديد بود که 15 آبان تکميل و تحويل گرديد؛ بخش دوم استقرار ماشين آلات، تامين خودروهاي سبک، نيمه سنگين و سنگين براي کمک به تدارکات جايگاه هاي خدمت رساني بوده که هم اکنون در حال انجام است و بخش سوم خدمات نفت، به رفت و آمد زائران حسيني مرتبط است که تا بازگشت تمامي زوار اربعين اباعبدالله (ع) ادامه خواهد داشت.

فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان وزارت نفت-جنوب تصريح کرد: ايجاد موکب به منظور بيتوته، استراحت و پذيرايي از زائرين به صورت شبانه روزي و چاپ و توزيع بسته هاي فرهنگي از جمله زيارت عاشورا بين زائران، نصب و راه اندازي
امکانات صوتي و سمعي و بصري، و فراهم نمودن امکانات اقامه نماز در محل جايگاه، بخشي از فعاليت هاي فرهنگي اين ستاد در چزابه است.

وي توضيح داد: تاکنون علاوه بر تحويل ده دستگاه خودرو سبک به ارگان هاي حاضر
در منطقه، دو دستگاه بنز اطاق دار جهت انتقال يخ و نان ازاهواز، سه دستگاه تانکر حمل آب، دودستگاه تانکر فاضلاب، دو دستگاه کانکس، دو دستگاه جرثقيل20  و10تني، دو دستگاه بيل مکانيکي، دو دستگاه لودر و گريدر، و دست کم 40 دستگاه اتوبوس و ميني بوس، از سوي ترابري و پشتيباني نفت در منطقه مستقر و در اختيار ستاد اربعين استان خوزستان قرار دارد.

سرهنگ ممبيني با اشاره به ادامه اين همکاري تا بازگشت کامل هموطنان از کربلاي
معلي يادآور شد: پذيرايي مختصر و تسهيل در انتقال آنان به نزديک ترين شهرها از جمله بستان و اهواز هم اکنون با استفاده از پنج دستگاه ميني بوس و 15 دستگاه اتوبوس انجام مي شود.

 وي تصريح کرد: با نزديک شدن به پايان مراسم اربعين و به تناسب بازگشت جمعيت، افزايش وسايط نقليه نيز پيش بيني شده است که در همين ارتباط صبح امروز 15 دستگاه ميني بوس و اتوبوس نيز به درخواست استانداري به اين تعداد افزوده شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار