رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل با کمبود ۱۰ دستگاه دیالیز مواجه است تا بتواند به میانگین کشوری دست یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی در بازدید از مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: در حال حاضر ۴۸۴ بیمار دیالیزی در استان از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

فرهاد پورفرضی میانگین کشوری دیالیز را ۵.۲ بیمار برای هر تخت عنوان و اظهار کرد: در استان اردبیل برای هر ۴.۶ نفر یک تخت بیمارستانی داریم و این در حالی است که استاندارد برخورداری هر چهار بیمار از یک تخت دیالیز است.

وی گفت: با بهره‌برداری سه دستگاه دیالیز در بیمارستان بوعلی دیگر برای اینکه بتوان به میانگین کشور دست یافت لازم است ۱۰ دستگاه دیگر نیز برای استان خریداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد: در برخی شهرستان‌ها وضعیت برخورداری از تخت دیالیز مطلوب است اما در سه شهرستان اردبیل، پارس‌آباد و مشگین شهر که جمعیت بیشتری دارند با کمبود مواجه هستیم.

پورفرضی همچنین به اجرای طرح برون‌سپاری بخش‌های دیالیز در بیمارستان‌های اردبیل اشاره کرد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این طرح در دست اقدام است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کمبود ، دستگاه ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.